|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Björn, Inget personligt mot dig. Jag syftar inte enbart på ditt inlägg, finns många inlägg här på autopower som handlar om just det här. Jag tycker inte att de ger en rättvis bild. Jag menar "samtliga". Samtliga M-motorer förbränner olja vid hård körning. Sen är det klart att de som är tillverkade fram till Mars 2000 har en högre förbrukning pga. av de otäta kolvringarna. Självklart har jag motiv/anledning att reda ut skillnaderna mellan en 99/tidig -00 kontra en -01 och nyare. Eftersom jag äger en faceliftad -00 med uppdaterade kolvringar och utan vanosskrammel. Självklart vill jag inte att min bil förknippas med allt negativt som skrivits om -99or när jag en sorglig dag ska sälja. Hur får du detta till att kasta sten i glashus? Den stora priskillnaden mellan de äldre E39orna och de nyare MJ01 och framåt beror till den största delen pga. det nya motorprogrammet som lanserades för vissa modeller, samt faceliften. Sen tycker jag, OBS detta är min högst personliga uppfattning: Att de övriga modellerna som inte fick ny motor t.ex. 540 och just M5 åker lite snålskjuss de naturliga prisskillnaden mellan dessa olika motorprogram. MVH |
|
|
Självklart ska en -99 eller -00 vara billigare än en -01 om allt i övrigt är identiskt. Det faller ju sig helt naturligt, det är en äldre bil och ska helt klart vara billigare. Men inga omotiverat stora skillnader, med just de vanliga argumenten om oljeförbrukning och vanosrassel. Jag håller med om att modeller med vanosskrammel tillverkade innan Mars 2000 kanske ska värderas annorlunda. MVH |
|
|
Alla M5or innan mars -00 ska värderas med hänsyn till oljeförbrukningen eller hur? Alltså innebär det att det är ett halvårs produktion med det gamla utseendet men nya kolvringarna (mars 00 till aug 00) som man kan diskutera och just en sådan har du köpt. Knappast något som ändrar synen på att bilarna innan facelift ska vara betydligt billigare eller hur? //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
det är ju det som är det bästa med att man får en 99-00 för mindre pengar fast dety är samma bil i grunden . skälvklart så står alltid nyar årsmådel högre. men jag anser att man inte ska haka upp sig för mycket på att det ska va en 01-03 det är ju samma bil förytom några små saker och dom kan man fixa ganska lätt. att m5 drar olja är inte konstigt det är en bil med 400kusar och om bilen blivit inkörd på rätt sätt och att man kör som man ska så drar en 99 bara lite mer olja en än 01 som går som den ska . dom som kan bmw motorn påstår att kolvringarn som sitter i 99 är att att föredra om dom är inkörda på rätt sätt . leta på formet här så hittar du säker det inläget. jag har varit på bmw och frågat vad den där ventilen kostar som gör att oljan stanar kvar i vanos . priset är 5000kr med arbete men jag hitta en kille på e-bay som säljer den ventilen för 70dollar så arbetet kommer att kosta mig run 2000kr han säljer sin 02 i delar så om nogon här söker eller behöver biliga delar kolla på e-bay. som jag skrev tidigare så när jag sökte min m5 så var mina krav att bilen skulle va perfekt och rätt utröstad och det spelade ingen roll om det var en 99 eller 03 så när jag väl hittade min 00 som är i nysick så var jag tacksam för att det var en 00 och inte än 01.03 för då hade priset varit något helt annat hade jag hittat samma bil men en 01-03 så hade den kostat minst 23000£ och inte 17000£. jag har upgraderat allt på den förutom pds fram och vanosventilen. köpte en ny ratt förra månaden på ebay för 2800kr äkta m ratt så tottalt med lampor och 16,9 gps så blev det runt 12000kr så jag är hel nöjd med min affär. värderigen på m5 är lite avbanan här hemma vissa söker fantsi priser för sina bilar . skulle aldrig köpa en bil för dom pengarna som begärs här hemma när man söker en lågmilar i toppskick . putte,m |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.