AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.080

M5 E39 utan multiratt

Sida 1 av 2
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Länk

Undrar vad denna varit med om?
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
Är inte det där en E34 ratt?
In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
det där är e36 sport ratten, har iaf den i min bil som har den ratten som extratillval.

//stoffe
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ja det där e inte någon E39 M5 ratt!
Hade den i min 325 E36.......import oxå!....måste hänt nåt på vägen!

Börjar bli allt vanligare med skumma importbilar.......inte kul!
Cr
1.095
Craile
kan oxå vara så.......smaken e ju som baken!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Denratten satt i många modeller på mitten av 90-talet, bl a E31, E34, E36, E39 och Z3 dock aldrig i M5 E39. Ser dessutom ut som det är påklistrat någon form av grepp...

En begagnad M-ratt med airbag hittar man för 2-3000kr vilket säkert skulle betala sig för säljaren att montera.

___
//Ulf
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag säger bara 169' för en tveksam -99? Är det någon som tror att den går för de pengarna?

//Lövet
Cr
1.095
Craile
tror han får gå ner en del på den........inte bra o visa upp en M5 utan riktig ratt.........väcker tveksamheter!
Den där bilen är grymt fin i verkligheten, han som ägde den innan va verkligen rädd om bilen.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Men varför denna ratt?
Filip_J
Det är en AC Schnitzer ratt, finns till alla BMW. Den här är grundad på en E36 ratt, samma som original sitter i bland annat M3 GT, den UTAN tummstöden, dvs den smala varianten.
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Hur som helst så tycker jag att den inte passar i en M5 E39. M5ans orginal är mycket snyggare, denna ratt ser för omodern ut.
mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
Nä tänk att byta den ratten till 01ans ratt som många uppdaterar till för ca 3000kr så lägger dem ut annonsen igen. Bilen ser ju riktigt fin ut!!! Hade det varit en 01a hade jag lätt slagit till... Men den bilen till det priset kommer. En solig dag!
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Länk

-- fjalar
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
skulle köpa den förre många 01 då prist är super och så har den stora skinpaketet dvs skin överalt inget plas eller vinyl non stans det paketet kosta över 70000tusen kr.
tycker att vissa här på forumet har hakat upp sig på att det ska vara m5 effter 01. varför min 00 dricker iinte mer än non annan väsköt m5 .
jag har en polare som hade en 02 som drack en liter varje 300mil allt hänger på skötsel.
samma sak vad det gäller vanos enda skilnad är lite rasel vid start men många 99-00 har bytt en ventil som håller kvar oljan som komm 01 det finnes 03 som låter som disel och så finnes det 99 som inte låter alls så har man bara skött bilen som man ska så är det enligt mig viktigare att hitta en välsköt en att haka upp sig på att den ska va en 01-03 .
sen vad det gäller om att kolvringarna är bytta så är det monga som påstår att det är rätt ringar som sitter i 99-00 bmws ingerjörer gjorde ett bytte 00 månad 5 för att vissa bilar drack lite mycket olja.
men enligt vissa här på forum så är det att föredra dom tidigre ringarna pga hålbarhet mm vet inte säker till 100% varför men jag läste om det och det lätt som om det liger nogot bakom det ...
jag köpte min för att priset och skicket ock miltalet var rätt inte hade årsmådel något att göra varför punga ut tusenta kronor för att bilen är 01 isälet för 00 olja har upgraderat allt på den förutom pdc fram
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
putte,m: Ursäkta men din text är både oläslig och irrelevant för tråden.

Det finns en anledning att priset är lågt. Det är det ofta hos den handlaren. De bilar jag tittat på där har ALLIHOP varit mätarfifflade LIK. Om det har ett samband vet jag inte.

-- fjalar
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"varför punga ut tusenta kronor för att bilen är 01 isälet för 00 "

*Facelift fram och bak
*Ny snyggare ratt
*16:9 navi
*Inget vanosrassel vid uppstart
*En nyare bil är generellt sett mindre sliten och värd mer än en äldre.
*Vad som gäller med oljeförbrukning och kolvringar är svårt att få riktigt grepp om men sannorlikt har BMW inte försämrat något. Min fd -02:a drog ingen olja.
*Lättare att sälja en -01 eller nyare.

Men visst kan man köpa en -99.a eller -00:a men de ska helt klart ligga lägre i pris.
Kolla förar stolen.. Min har gått snart 19 o den ser inte ut så.. Kom till sverige 06 med andra ord 5 års körning i tyskland på autobahn.. 10000 mil knappast.. Verkar även skumt att den inte togs i trafik förrän 01. Men allt kan stäma men det finns nog någon uggla med i bilden skulle jag tro..
Är det nån som har varit o kollat på bilen här ?
Stirra er inte blint på korten.
Jag har sett många M5 E39:or, men den där e helt klart en av dem finaste
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
"varför punga ut tusenta kronor för att bilen är 01 isälet för 00 "

*Facelift fram och bak
*Ny snyggare ratt
*16:9 navi
*Inget vanosrassel vid uppstart
*En nyare bil är generellt sett mindre sliten och värd mer än en äldre.
*Vad som gäller med oljeförbrukning och kolvringar är svårt att få riktigt grepp om men sannorlikt har BMW inte försämrat något. Min fd -02:a drog ingen olja.
*Lättare att sälja en -01 eller nyare.

Men visst kan man köpa en -99.a eller -00:a men de ska helt klart ligga lägre i pris"

Så komiskt att se alla som haft eller har en M5 från 01- och framåt försöka höja dem till skyn.

Alla M5 tillverkade efter 2000-03-01 har uppdaterade kolvringar(dvs lägre oljeförbrukning).
Ventilerna i vanosen är jag osäker på när de uppdaterade, men som sagt är detta enbart ett skönhetsfel.

Samliga BMW M5 dricker olja vid hård körning.

Den nya rattens utseende är väl en fråga om uppfattning?
Personligen tycker jag att den äldre M5 ratten är den snyggare, enda jag inte kommer uppdatera när jag ska facelifta min -00a.

Facelift runtom inkl. 16:9 kommer kosta ca 9000 kr.
Nya originaldelar. (visserligen inte MK4)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Martin, vad skulle jag ha för egenintresse av att framhålla M5e39 -01 och frammåt? Sålde min -02:a i höstas.

Försöker vara opartisk i mina inlägg och försöker bara ge råd och tips enligt mina erfarenheter i all välmening.

Däremot har du som ägare till en tidig M5e39 intresse av att hålla uppe priset på just din modell så jag tycker faktiskt du kastar ganska mycket sten i glashuset.

Tycker inte det jag skriver är särskilt partiskt eller innehåller felaktigheter.
Ok jag kan ge dig rätt i att ratten är en smaksak, borde skrivit "Ny ratt" om man ska vara korrekt (skulle däremot tro att de flesta tycker den är snyggare och ska därför värderas högre).
Kolvringar, ok en sen 00:a kan funka då just i det fallet.
Vet inte vad du menar med "Samliga". Menar du samtliga får det stå för dig. Jag märkte ingen förbrukning på min iallafall. Menar du somliga får du gärna förtydliga dig.

Jag skriver också att man mycket väl kan köpa en -99:a eller -00:a men att de ska vara billigare, stämmer inte det?

Var jag enbart ute efter att såga och skriva ner M5e39 -99 och -00 skulle jag formulerat mig på ett annat sätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.