AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
662

Passar 17´ M-fälgar på 318 touring? (E46)

pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Hej alla glada!

Sitter i läget att sommardäcken är slut och originalfälgarna är trista... Jippi, läge med nya puckar! :)

Min fråga, det finns en fälg som heter M-sport dubbeleker 68 (17´).
Någon som vet om den passar på en 318 touring -04:a? Vad jag har förstått är att det bör passa, eftersom jag har små bromsar. Hade jag däremot haft en större motor/stora bromsar, så hade mina originalfälgar inte passat då de är 16´?

Tacksam för svar!

Bästa hälsningar/ Peter
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Dom fälgarna passar perfekt på din bil. Det enda man behöver vara uppmärksam är att ET på dom är rätt. Dessa fälgar finns även som vinterfälgar till M3 men dom flesta som är till salu är de vanliga som passar alla övriga E46.

___
//Ulf
16" passar alla upp till 328, 330 kräver 17" fälgar.
Peter här har du lite info om fälgen: Länk

Backa ett steg så hittar du alla original fälgar: Länk

den fälgen du val tär ok men personligen föredrar jag

style 44,72 eller 73 Style 44 är en diskret riktigt läcker fälg som är toklätt att hålla ren.

om jag inte minns fel kör du väl stylre 34? alu fälgen som ser ut som en plåtis ; ) lär bli ett fett lyft att byta fälg Peter!

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Tjena Ulf, AKN och Johan!

Tack för era svar! Härligt, då blir det nya våfflor till i vår! :)
Jag såg ditt inlägg Johan, himla många schyst fälgar! Är dock fast besluten om att det blir 68:orna ;) Är barnsligt förtjust i dem... De andra 3 som du nämnde är grymt schysta med! Som du skrve har jag ju fulfälgarna som ser ut som lackade plåtfälgar...Jag förstår inte riktigt hur designern som ritade fälgarna tänkte, kanske ritades dem på en julfest?....Eller dagen efter!;)

Ha det gött!

Tack för svar!

Hils/Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.