|
|
|
|---|---|
|
Undrar om nån vet om e-46 karossen har haft nått vanligt fel på framvagn. tycker att min m-kombi e väldigt spårig. bärarmar eller vad kan det vara. Har en 5 serie sedan med m-chassie o allt, o den bär sig inte åt konstigt på vägen... | |
|
På dåliga vägar spårar min e46 M-touring också med 225/245 däck på M-sportfälgarna. Med vinterdäcken spårar den inte alls. Har hört många andra som klagar på samma sak. Inget som är slitet tydligen utan de är sådana från fabrik. |
|
|
Kolla först om bärarnsbussningarna är glappa, Pos. 6: Länk Brukar synas om man rullar sakta framåt och bromsar hårt, sedan samma sak bakåt. Man får ha en medhjälpare som kör samtidigt som man tittar på nära håll om hjulet rör sig framåt eller bakåt. Kan också vara framvagnen som står galet. Blir det värre vid hård inbromsning kan det vara för mycket toe-out. Däcken kan vara en felkälla. Likaså silentblocken i bakvagnen, men bilen är ju hyffsat ny så, nja.. |
|
| Förresten, det är inte så att du har pukteringsfria RFT-däck? | |
|
Min spårade duktigt när jag hade olika slitna däck fram o bak. Bytte till nya däck och då blev den stabil igen... Jag kör med de vanliga 225/55-16 fälgarna, vilket kanske hjälper till.. //amullo --- Länk |
|
| 225/45/17 goodyear eagle f1 ca 6-7 mm kvar på alla däck. Spårar hejdlöst! ÄNTLIGEN har jag satt på vinterdäcken.. Ligger riktigt stadigt! | |
|
Har ej några punkteringsfria däck, men däremot så kollade jag idag på mina sommardäck, så bakdäcken e mer slitna än framdäcken , helt klart. sen så lyfte jag upp bilen o plockade av ett framhjul o kännde på glappet, såg då att det glappar i bakre bärarmsbussningen. nån som vet om man måste ha nått specialverktyg för att ta bort dom gamla bussningarna ifrån bärarmen? |
|
|
Precis som Swunge. Spårar hejdlöst med sommarhjul M-sport fälgar o 225/45/17tum. Nu med vinterhjul så är den en dröm att köra. Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.