AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.149

Har lagt in plasma mätare på min bil & PROBLEM!

Hej.

Har ett problem med mina plasma mätare. Det är dessa jag snackar om:
Länk

Min instrumentpanel ser i nuläget exakt likadan ut och på baksidan har jag 2 kablar som tydligen ska få ström någonstans. Ena kabeln är röd och andra är svart. Jag förstår att det + och - kablar, men vart ska jag koppla in dessa? Finns ju en hel del kablar bakom panelen och jag har skalat på vissa för att se vilka som är + och -, men hittar ingen minus kabel alltså :-(.

Utan dem inkopplade så lyser inte plasma grejen. Sedan har jag en reglerare till dem också som ändrar styrka osv fast den funkar förstås när den röda och svarta kabeln fått ström.

Kom gärna med lite tips för jag vet inte vart jag ska annars vända mig för hjälp :(.

Finns säkert många där ute som installerat sånt här förut och kan detta i huvudet så hjälp mig är ni snälla. Bilen är en e36 M3.

Mvh
Stefan
Om du läser lite bland mektipsen så hittar du bl.a ett om elsystem generellt som tar upp lite om kabelfärger osv.
Jord t.ex är alltid brun eller brun/svart. Du bör hitta grön kabel som har +12 vid nyckelläge II, annars får du söka i härvan som går ut från tändningslåset.
Här är exempel på ett instrumentcluster från en E36:
Länk

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.