AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.674

Valsa skärmkanterna på e36 cab

Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Hejsan,

Jag har en bmw e36 cabriolet från 1994 som jag skulle vilja valsa skärmkanterna på.

Jag har i dagsläget 17" OZ Mito split fälgar med dimensionerna:
8.5" framfälgar med 215/45 däck. ET vet jag ej!
10" bakfälgar med 235/45 däck. ET vet jag ej!

Bakdäcken får INTE plats där bak. Den tar alltså i vid guppar.

Har åkt runt och frågat om breddning här i göteborg. Men ingen vågar ge sig på detta och igen verkar veta vad en valsare är för något.
Har ringt en stylings butik/verkstad här som ska kunna valsa, men de svarar ju f*n inte.

Så jag undrar om någon här på autopower råkar ha en valsare hemma som har lust att låna ut den för en slant. Eller om någon kan valsa mina skärmkanter?

Tacksam för svar!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Råder dig till att tänka efter ordentligt innan du ger dig på en valsning. Jag skulle hellre låta någon svarva av fälgarna lite grann, förutsatt att det finns tillräckligt med gods i dem.

Personligen tycker jag det ser hemskt ut när kanterna är valsade, plåten blir att se så förskräckligt tunn ut... En bild på vad jag menar: Länk

///BMW - Was sonst!
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Själv tycker jag att det ser bra ut, så länge man gör det bra..
I vilket fall som helst så hade jag tänkt att lacka om skärmkanterna, då det finns små rostfläckar.

Jag har redan tänkt och vet att skärmen blir tunnare efter en valsning..
Pa
6
Patrik_320
e36 328ci -95
Har en valsar. Men dessvärre så bor jag nere i helsingborg, skåne. Hör av dig om du ändå skulle vara intresserad. Du vet att det finns en nu iaf!

Så länge du hinner bromsa kör du aldrig för fort!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.