AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
948

e36 touring, lägre vänster bak

jo
39
johan_user
328i Touring -96
Hej,,
Jag har ett problem, känner att min bil är lägre vänster bak och när jag kör över vägbulor känns den mycket mjukare vänster bak, den går ner djupare där. Hade bilen på service på bmw och på pekade detta, de skulle kolla va de var, de konstaterade bara att de va bara för att ja hade sänkningsfjädrar vilket jag redan visste får att ja själv satt dit dom, saken e den att även innan ja satta dit dessa fjädrar så va problemt desamma. Kan det vara stötdämparen? eller känns inte som om den kan bära upp de som den lutar, kan de va bussning??

johan
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Min e36 hade samma problem. Det var en bruten fjäder, men blev rak när andra fjädern bröts :P
Kolla även fjädrarna fram, borde vara samma princip som en "hallt stol".
Tror inte det är dämparna för deras uppgift är att ge friktion och motstånd, de bär inte upp bilen.
jo
39
johan_user
328i Touring -96
alla fjädrarna är hela, som sagt, han känns även mkt mjukar vänster bak, niger mer där, eller kan säga att han känns stumare på höger sida än på vänster
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Krokig krängningshämmare? Någon fjäder är av sämre kvalitet eller hårdhet.
Jag hade kollat hjulupphängningen bak och sedan bytt fjädrar bak.

Min gammla bil: Länk
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Fick du rätt på den?
Helt klart dämparen som vatt slut.
jo
39
johan_user
328i Touring -96
kollade krängningshämnare igår, såg fint ut, men de verkade som om stötdämparna var av två olika märken eller sort, någon slarvig fd ägare som byt en bara kanske,, skulle möjligen kunna vara de som gör den låg, men många ja snackat me säger att de inte är stötdämparen som bär upp bilen på de sättet, utan bara motverkar stötar...?
jo
39
johan_user
328i Touring -96
skriver lite här inge,,
har nu då allstå nya fjädrar och nya stötdämpare,,

johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.