|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
Är det så konstigt att man fotar anmärkingsvärt stora rostproblem på en 6 år gammal premiumbil? Vad Lövet menar är att man måste serva bilen på märkesverkstad när den är 30 år gammal för att garantin skall gälla. Dessutom finns det en rad andra undantag som gör att Merca kan frånsäga sig ansvaret. Tänk efter, hur mycket är garantin värd egentligen? Vi väntar fortfarande på att du skall presentera bilder på en rostig Audi som är tillverkad på 2000-talet... |
|
| Vi väntar... | |
|
Kan säga att det inte finns många på blocket nu i alla fall..........Inte som skriver att dom har rost! Men mina blev ju rostiga....men det går ju på garanti så det kvittar ju! Men jobbigt! dom rostar typiskt runt den plasten som sitter vid nummerplåten på bakluckan på dom upp till 02! Mina bägge var årsmoddeller 00 o 99. Dom kanske har blivit bättre på rostskydd på senare modeller! |
|
|
Ja det var ju märkligt... Vi pratar dessutom om bilar som nu är runt 10 år gamla och har oftast gått äver 20000 mil... Dina var ju tydligen bara 6 år gamla och hade rosthål (!) i skärmarna. Du måste haft en väldig otur... |
|
| Andres< du vekar kunna lite om Audi.Letar efter en A6 med S-line paket,men det verkar vara stor skillnad i pris mot den vanliga. Hur mycket extra kan det vara värt med s-line ut och invändigt? Fel forum jag vet ;-) | |
|
S-Line är väldigt eftertraktat begagnat och är motsvarigheten till BMWs M-Sportpaket. Hur mycket det är värt är svårt att säga men givetvis är dessa dyrare än en snikutrustad Audi. Paketet innehåller sportstolar, sportfjädring (hård!), andra fälgar, andra lister, sportratt och exteriöra detaljer. Paketet kostade väl runt 30.000kr nytt och den skillnaden består inte helt men runt 15-20 tusen extra får man nog räkna med. Notera att det finns ett "S-Line Exteriörpaket" som bara innehåller karossplasten men inget annat. Detta paket ger inte alls samma effekt på andrahandsvärdet. //Lövet |
|
|
Har tittat på en som gått drygt 9000 mil,komplett S-line för 185´. Borde väl vara ok pris eller? |
|
|
Haha och oväntat nog försvann alla rostiga 02-04or från blocket nu tydligen... Och som sagt mercedes har verkligen bra rostskydd/garantier: Länk Är väl inte så konstigt att nya mercedes inte fått kritik än, det brukar ju dröja några år innan det kommer ...även på en mercedes! ;) |
|
|
En sak jag kommer på så direkt är ACn i Audin. Om den har ACn med digitala siffror o knappar så köp. Har den den med 2 rattar på, köp inte möget. Pappa har en -07 2.0TDI audi, med rattar och den ACn är helt värdelös i jämförelse med den med digitala (vi hade sån innan). Anledningen till detta är att den digitala har 1st mikrofläkt som suger in luft o smakar av temperaturen, medan den nya(billigare) med rattar är själva plattan på ratten värmekänslig dvs den tror nästan alltid att det är kallare än vad de är. |
|
| Den har klima+, dvs digital.. | |
|
Ang rost på Audi: Sålde härförleden svärmors Audi A3 1,8T -98 med 25 000 mil, och den hade rost på förardörrens underkant. Antydan till ytrost fanns också i ett hjulhus om jag inte missminner mig. Så Audi är inte helt immuna mot rost, även om angreppen nog får betraktas som lindriga. Mvh, Linus |
|
|
Jo visst, en 10 år gammal A3 med 25.000 mil på mätaren är sannolikt inte rostfri. Men på något sätt känns det ok ändå, den är ju minst sagt "använd"... Nyligen påstods det att 4-6 år gamla Audi skulle rosta som burkar men nu har det (som vi redan visste) visat sig vara påhitt. //Lövet |
|
|
Jag har själv en A4 -99 som gått 24000 mil. Får erkänna att det faktisk börjar uppkomma ett par små bubblor under sidolisten på ena bakdörren. Hur som helst så hade min förra pedantskötta 530 -01 som gått 11000 mil betydligt mer rost när den var knappt sex år gammal, och då var huven och ena dörren redan bytt ett par tre år tidigare! Mitt ursprungliga påstående var att om trådstartaren köper en Audi så får han sanolikt MINDRE problem med rost än om han köper en BMW. Det påståendet står fast.... |
|
|
Tillägg. Min förra vinterbil (som numera min bror kör), en Audi 100 C3 -91 som gått drygt 41000 mil är inte heller 100% rostfri. =) Skall vi återgå till den ursprungliga frågan? |
|
|
Då var det klart!!! Blev följande: Audi A6 Avant 2,4 -06 9500 mil,svart, Komplett S-line ut och invändigt,proline,sportpaket, klima+(digital), xenon plus,plu lite annan lull lull.Fick med helt nya16" audi org. v-däck oxå. Får hoppas man blir nöjd efter två dussin bmw... |
|
|
Får man fråga vad priset låg runt? Har en bekant som snart ska sälja sin A6 och jag är nyfiken på vad det är för försäljningspriser på dem. Mvh Johan |
|
|
Begärt pris utan v-däck var 189´. Fick den för 182 m. v-däck. |
|
| Då får man gratulera! | |
|
Grattis! Då kan fortsatt diskussion i detta ämne kanske hållas i Forumet 'Övriga bilmärken', eller varför inte i ett Audi-Forum? Här på BMW 3-serieforumet känns det lite malplacerat. |
|
| Ja, det har ju glidit över lite åt "fel" håll. Återkommer om (när) jag kör bmw igen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.