AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
11.634

320 iT -06 eller A6 Avant 2,0T-06

Sida 5 av 7
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det händer naturligtvis i undantagsfall att galvningen i plåten släpper och rostrosor runt lister och dyligt uppstår. Och det gäller främst bilar som är 8-10 år gamla. Sen kan ju stenskott/skador slå hål på galvningen, då kan ju rosten få fäste om det inte åtgärdas.

Men rosthål på en sex år gammal Audi skulle jag vilja se innan jag tror på det. Har som sagt aldrig sett det på någon av de åtskilliga bilar jag synat, inte ens direkt misskötta exemplar...

Men som Lövet säger, problemen med rost är inte på när så omfattande som hos BMW...
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Jag kan ju inte säga att BMW rostar mindre än audi.....Men kan ju inte bli värre tycker jag i alla fall!

om tog det ju poå garantin iaf.......Men när man kommer in med bilen o han som kollade den kör en mejsel rakt igen skärmen då blir man mörkrädd!!!

Kolla på blocket får ni se.....många 02-04 som fotat rost på tex bakluckan dörr o skärmar!....Vad det i alla fall för ca 6 månader sen när jag kollade runt på blocket!

Jag ser mer sällan en rostig BMW än Audi!.........Litar mer på BMW:s konstruktion o rostskydd!
Cr
1.095
Craile
MEN MERCA HAR KLART BÄST ROSTSKYDD PÅ MARKNADEN UTAN NÅGRA SOM HÄLLS TVIVEL!!!
Gemini__
Craile: Haha, den var bra. =)
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Craile: Du verkar tämligen övertygad om att Audi är ena riktiga rostburkar. Ingen idé att argumentra med dig...

Menar du allvar med Mercedes rostskydd eller är du ironisk?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Craile: Är du snäll och ger mig en länk med en rostig Audi från 2002-2004? Inte förrän jag ser det med egna ögon köper jag det du säger.

//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Craile: Är du snäll och ger mig en länk med en rostig Audi från 2002-2004? Inte förrän jag ser det med egna ögon köper jag det du säger.

//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Sveriges billigaste 2002or nedan. Ingen är rostig såvitt det går att se

Länk
Länk
Länk
Länk (ens i hålen i bakre takstolparna har rosten kommit)
Länk
Länk

//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"inte ens i..."

ska det stå

//Lövet
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Rostar Audi numer?

Jag har haft fyra stycken, helt olika varianter och årsmodeller, och det var helgalvad kaross på samtliga = ingen rost.

Som jag vet det, är just Audi känd för att INTE rosta. Har kvalitén sjunkit med åren alltså?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Enligt Craile har den gjort det. Enligt alla andra har den inte gjort det...

//Lövet
Pe
179
Petter1
330iM-03
Ädrade planer! Provkörde en bekants A6 avant med 2,4 v6,och blev väldigt impoenrad.Fortfarande drift på fel hjul,men betydligt bättre bottendrag på låga varv än tex gamla 525 med 194 hk. Kändes tom vassare än den nya med 218hk.
Så nu är det 6:a som gäller igen.. :-)
Lite törstigare, men.. men...
Kanske blir ändring igen..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Helt rätt. I förhållande till värdeminskning, försäkring och service brukar 1 dl upp eller ner i förbrukning inte betyda någonting för totalekonomin.

//Lövet
Pe
179
Petter1
330iM-03
Att 2,4 dessutom är billigare i i inköp gör ju inte saken sämre heller..Konstigt, då den var dyrare ny, men det är väl bensinförbrukningen som kanske gör att en del väljer 2,0 istället..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Folk fäster alldeles för stor vikt vid bränsleförbrukning i min mening. En skillnad upp eller ner på någon deciliter blir kanske ett par hundralappar i månaden vid genomsnittlig körsträcka. Jämför det med att en ny A6 kostar runt 5000kr i månaden bara i värdeminskning...

//Lövet
Cr
1.095
Craile
Merca har det bästa skyddet ja.....i alla fall numera!

Dom lämnar 30 år roskyddsgaranti på nya bilar!
et kallar jag grymt!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad anser du om E-klassens rostskydd mellan 1996-2002 då?

Mercedes rostskyddsaranti är kass, den förutsätter att du alltid servar bilen på märkesverkstad. Hur många gör det när bilen blir några år gammal? Dessutom så ersätter den inte rost som orsakats av stenskott, inte heller ersätter den rost på lister eller andra detaljer.

//Lövet
Craile du får nog uppdatera dig lite. Precis som andreas skriver så har Mercedes haft grava rostproblem på E-klasse (och även S-klasse). Och som sagts tidigare är deras garanti knutna till diverse villkor som är allt annat än bra.

Och hittills har du inte länkat till en enda ny audi som har rostproblem, trots att du hittade de så lätt tidigare?!
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Ja just det Craile. Om du nu själv haft ett par A6 med så grava rostproblem som du beskriver så borde du väl ha bilder på de...
Cr
1.095
Craile
Har självklart inte fotata mina rostproblem jag hade.........Varför skulle jag ha gjort det???

Jag åkte bara in med dom till Audi och fick nya skärmar!

O Merca hed grova rostproblem runt 2000.......Men nu menade jag nya mercor......det e dom som har 30 års garanti!!!

Klart man servar sin bil på märkesverkstad!.......Ingen köper väl en Merca Audi eller BMW och lagar den med biltema eller annan skit???

Så fina bilar ska skötas väl tycker jag!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.