|
|
|
|---|---|
|
Nu har man ställt in m3:an för vintern, men hur fasen ska man klara sig flera månader utan den? Nu åker man ju en jävligt trött 520 e34 över vintern (iof rätt märke iallafall;) men vad ska man göra för att inte stryka med av abstinens efter m3:an i vinter?? Ge tips ;) | |
|
Köp en E34 540 :) Då blir det lite fart i alla fall __________ |
|
|
Avhållsamhet ökar njutningen när det blir så dags! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Bygg en simulator hemma! 1. Mura igen alla fönster, köp en projektor och ett PS eller Xbox eller nått. 2. Glöm inte ljudet, det är mycket viktigt så köp det absolut värsta du kan hitta i ljudsystem. 3. Köp en sport-stol och bygg en ram och köp en ratt till ditt PS. 4. Spela bara M3 challenge 5. Gå aldrig ut från rummet.... |
|
|
Köp lite biltidningar,köp lite extraprylar till M3:an och montera innan vårruset,tänk på hur mycket pengar du sparar ;),tänk på hur mycket bättre bilen mår utan saltet...sedan så säljer du 520:in och köper någon ski*billig quattrovagn som tröst...perfekt till vintern ;) Mvh Janne. |
|
|
Hehe, tack för alla tips. Gillar tanken på simulatorn.. :) |
|
| Skaffa en M ratt och håll den framför dig när du åker tunnelbana. ;) | |
| Var glad att du inte åker MC istället som kräver rejält med plusgrader, regnfritt väder och grusfria vägar. | |
|
Jag tyckte faktiskt att min egen idé om simulatorn va så bra så jag byggde en själv. Lite budget variant dock men grymt kul. Jag har inget köksbord kvar för jag har satt fast ratten i det men detta är viktigare så de gör inget. Tur att man bor ensam så ingen kan säga något om det =) |
|
|
Kommer simulatorbygget upp som Gör-det-själv? |
|
|
Hahaha aa visst de kan jag la fixa. Du behöver: 1. Ett stadigt bord t.ex mat/köks bord. 2. En spelkonsoll t.ex. PC/PS/XBOX 3. Ett spel t.ex. GRID 4. En ratt till din spelkonsoll. 5. En projektor 6. Ett överdrivet stort hemma-bio ljud system Saker du inte behöver: Partner t.ex. flickvän/fru som klagar på din simulator t.ex. "-Mina föräldrar kommer hit och äter middag så sluta löjla dig med mitt köksbord" Detta var vad jag tänkte mig från början: Länk Men det blev inte riktigt så seriöst. Kanske nån annan gång. Om jag gör det ordentligt så lovar jag att lägga upp det på gör-det-själv. Har sett på Overboost.com att det går att köpa en färdig "ställning" med stol för din ratt. Priset var typ $350 Mvh |
|
|
Ok vänta lite jag hittade en sjukt grym simulator nu: Länk Bygga själv hemma kanske? |
|
|
Perfekta prylen. Här är en länk till till VRX: Länk Undrar vad den kostar. Förmodligen mer än M5:an. Jag får nöja mig med att gå ner till garaget ibland och hälsa på den. Har litet småpyssel också. Annars: God mat och god dricka... |
|
| Ja stackars dig som bara har en M5'a när det finns folk som har så grymma grejer som tv-spel... Livet är sjukt orättvist :D | |
| Rostskyddsbehandla bilen och ut och sladda!Varför ställa av när väglaget är som roligast?/ No stop. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Byggde mig en egen racestol till bilspel förra året,då jag tyckte att Playseats egna stolar är så veka i konstruktionen. =) Stommen svetsades ihop av gammla kontorsmöbler,ställbar sportstol inhandlades från Jula a´999 riksdaler. Den redan inhandlade G25 ratten med pedaler hade jag sedan innan Lite bilder på den! Länk Länk Länk Mvh Patrik |
|
Börja med att sälja 520 och ställ på m3 med nya dubbdäck. Bilar är till för att användas, inte stå i garage hela vintrar igenom. |
|
|
En thailand resa gjorde susen för abstinensen, iallafall i 2 veckor. Nu är den väldigt hög igen. Nu får det se till att bli vår snart!! :) Skulle aldrig komma på fråga att ta ut kärleken i saltmoddet på vägarna. Nä bara de slutar dra ut en massa salt på vägen så ska bilen ut :) Länk |
|
| Kör året runt, det mår både du och bilen bra av. Har du garage med tvätt möjlighet, köp ett högtryck och häng på väggen så att du kan spola av bilen undertill när du vill. BMW är inte byggda av nån papp som löses upp vid vinterbruk,tvärtom så klarar de vintern bättre än många andra märken, dessutom är det ju så roligt med breda uppställ i måttliga farter, och snabbast vid rödlysena, när alla potenta konkurrenter är internerade. Kör och njut!/Drifter. | |
|
Jag hade ute min 325dM Coupe idag och körde en sväng.... Fy faaan vad jag längtar efter våren nu :) :) Passade även på att tvätta den för första gången sedan November... Blänkte riktigt fint i vintersolen =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.