|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla, låt mig först få tacka för ett forum med mycket information (och tack för att denna kväll har gått åt för att läsa igenom alla M trådar....) Är i köpprocessen av en M3 och har läst igenom de amerikanska M3forumen, men det är verkligen trevligt att hitta ett med kännedom över de svenska BMWna. Har rankat ner mina alternativ till två bilar för tillfället. Alternativ 1 Länk Alternativ 2 Länk Alternativ 2 har jag provkört och kollat närmare in men Alternativ 1 har jag endast pratat i telefon med, bor i Helsingborg och det är en bit från Köping det ja... Egentligen är Alternativ 1 precis det jag vill ha (färg, utrustning, manual) Men även alternativ 2 är lockande. Känner någon till bilarna eller deras historia ? Hur är det med säljaren till alt 2, Bilgallerian Malmö? Tackar redan i förväg! | |
|
Vad har hänt med Alt. 1 på bakluckan? Är det bara så att det är någon som snott BMW-märket, eller är det nåt annat? Snyggt att inte skaffa ett nytt märke isf inför en försäljning. Bara en liten fundering, i övrigt fina bilar. Men dessvärre har jag vidare ingen info att ge dig. |
|
|
BraveDave. Bra Ögon, hade int ens märkt att märket fattas. Så går det när man är ivrig. Alt 2 hade ett par "problem" varav alltför smala fälgar var ett och andra att ratten var sned samt att bilen drog mot höger. Hjulvinklingen sade försäljaren, men jag undrar om det kan vara något annat? Idéer? |
|
|
Utan att veta något om bilarna ifråga så tycker jag att alt 2 känns bäst. Svensksåld, SMG, hardtop, miltal och pris och att det är en bilfirma som säljer. Negativt e ju färgen på inredning. Att den drar lite snett beror på hjulinställningen som kostar ca 6-900kr att fixa. Kan även vara ringtrycket men du sa att ratten va sne också. Mvh Jojje |
|
|
Forelli: Ser inte alt 1 ut att vara sänkt? några gillar det andra inte. Alt 2 bra med utrsutning SMG II kanske lite vågat med inrednings färgen men det är en smaksak. Titta någa på service ev borde den har varit inne på kontroll av "lagerskålarna". |
|
|
Har tittat på alt 2 servicebok och allt verkar stämma, men ingen anmärkning om "lagerskålarna", skulle det borda synas? (tillverkningsdatum 20.7.2002) Alt 1 verkar vara sänkt och alt 2 är "fabrikssänkt" (aldrig hört om det förut) men oberoende kommer bilen i framtiden att utrustad med coils så det spelar ingen roll egentligen (utom berättar kanske något om de förra ägarna). SMG2 och färger är ju en preferensfråga men, båda dessa bilar är möjliga för mig. Tack för bra synpunkter och låt dem rulla in! |
|
|
har själv haft en liknande som alt 2 med dem röda sätena! är grymt snyggt i verkligheten! kan se lite skrikigt ut på bilder men mycket bättre ut i verkligheten. mvh |
|
|
Forell: Sök på lagerskålar och du finner all info du behöver |
|
Filip_J |
"Fabrikssänkt" finns inget som heter. Bilen är en M3 och har "m-chassi, m-sänkning..." eller vad vissa ägare väljer att kalla det, ett annat namn för att visa att det är ett sportigare chassi än exempelvis en 320. Enligt mig så drar det ner intrycket av att någon skriver "fabrikssänkt". Tror dem att BMW's tekniker står och kapar fjädrar eller monterar andra fjädrar/dämpare än vad M3 E46 har original? Nej, jag skulle inte tro det. Första bilen är riktigt riktigt fin, inredningen är ju mumma. |
Filip_J |
M3Flowerz: En M3 ska vara skrikig, tänk om alla skulle köra runt i svarta/silvriga M3or, gud vad tråkigt det skulle vara :) |
|
Forelli: Har en polare som har en M3 cab som är precis likadan som dom du länkar till. Dock svart inredning. Svensksåld 2002, 4000 mil, SMG och 19" evo fälgarna. Han kan nog tänkas sälja den för runt 275 om det skulle vara intressant. En tanke om du vill komma ner lite i mil. Mvh Martin |
|
|
Starre: Tack! Filip J: Instämmer Martiini: Du har PM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.