AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
955

Otur eller idioti? Ny fälg?

Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
Förra veckan var jag och körde hem kl08:00 på morgonen då den första frosten hade kommit hit. I en uppförsbacke gasade jag på och fick lite sladd! Kul tyckte jag, gjorde det en gång till... inte så kul. Tappa kontrollen och bilen styrde mot en trottoar i runt 40km/h, Pang båda däcken small! Tur att inte fälgarna paja. Eller att dämparna gick genom motorhuven (en jäkla smäll) In på däckverkstad, två nya pirelli på och ut och köra igen.

Idag skulle jag köra i en kurva mitt inne i stan, det var tort och fint och någon minusgrad, hade runt 50km/h så tänkte bromsa lite innan kurvan. SVINHALT händ inte nått, var som att bromsa på is. Pang in i en trottoarkant! Fälgen sprack! Men däcket höll, va fan? Tur det jag som precis köpt nya.

Jag var inte ute och buskörde, bara vanliga situationer. Nu behöver jag ny fälg denna gången och vet ni någon som har en enstaka eller 4st billigt så skulle det vara snällt om ni skrev det. Länk

Men snacka inte för mkt med mig för jag bär otur med mig;)
Visa användare
253
Vira20
16" BBS KRYSSERKER 29 :)
Länk
Visa användare
253
Vira20
bara 15"
Visa användare
253
Vira20
Ingen som vet ngn som har?
Laga.se
Bildelsbasen.se

Kanske kan vara ngt, tror det går att efterlysa delar. Borde ju vara en del smällda bilar med udda fälgar som ligger och skräpar hos skrotarna.

-Phil
Visa användare
253
Vira20
Man tackar:D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.