|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Har inte kunnat besöka säljaren ännu. Mkt pga. spräckt trumhinna, öroninflammation och en halsfluss på det... =) | |
| hur blev det till slut | |
|
Hej. Såg efter köpet att nni diskuterat bilen här, det är altså jag som är ägaren av bilen, en fenomenal vinterbil, prutade ner den till 11,500:- ett riktigt kap!! skattad o bes tom aug -09 Har kört ca 300 mil redan o den går som en klocka, inga som helst problem eller liknande.. Visst lite "påbättrad lack" här o där, men inget som stör direkt, de flesta gissar på en 25-28k som inköpspris. Kommer nog ut på blocket till våren igen, borde få pengarna tillbaka! |
|
|
Min kompis köpte den för 15 tkr inkl v- och s-däck (annonspris; 16 tkr). "M525", du måste således prata om ngn annan bil - jag åkte bilen så sent som i julas... =) Men kul att det fanns två fynd där ute - och fler lär det bli! =) |
|
| Nej du tvesola, eftersom länken till blocket fanns kvar i första inlägget när jag såg att ni diskuterat här så vet jag att jag inhandlade den röda astran i örebro med reg nr busXXX.. | |
| Men du vet ju reg nr så kolla vem som är ägare..... så får du se... förresten vad är det som säger att du inte åkt i den ändå? | |
|
525, Lugn och fin nu... =) Jäkligt skum historia det här men du har så klart rätt - det ifrågavarande regnumret var mkt riktigt BUSXXX, vilket jag helt hade glömt bort. Dock köpte min kompis en röd Opel astra club sport i trakterna kring Örebro av en tjej för 15 tkr, varför jag givetvis antog att det var bilen jag skulle kika på (märk. jag såg aldrig bilen i verkligheten då jag avböjde innan dess) men den ser precis likadan ut som "BUS;en" och när du nämner regnr;et förstår jag att det rör sig om två skilda bilar. Var det äg.förbehåll på din? I varje fall, hur stora är oddsen!!? =) |
|
|
Hej. Japp det var kreditskuld, men de visade kvitto på att den var löst. Hmm skumt är det :) Ps fick byta en skavd växelspaksknopp med för att deras hund hade bitit på den.... |
|
| Ringde kompisen för att höra lite mer ingående - bilen var köpt i lindersberg och har gått 16 500 mil och hade inte alls "BUS" som regnr. Sorry, helt fel av mig men ändå rätt otroligt att två "likadana" röda astror på samma ort såldes till ungefär samma pris! =) Hur som haver har ni båda gjort riktiga fynd! =) | |
|
Ja det låter otroligt, vilken årsmodell hade han. undrar om det är föregående modell han har kanske... Min är en -99 o skulle han ha en -97,-98 så är det väll en tidigare kaross? Fan kollade ju runt som fan, lät som han nästan gjorde en bättre affär :) om det rör sig om samma kaross.... |
|
|
Ok, hans är en 00 - dvs. samma kaross som din (annars hade jag ju fattat med en gång att det inte var din) men å andra sidan var det säkerligen mer fel på hans vid köpet; Spindellederna glappade och Airbaglampan lyste. Den före detta ägaren hette Marina om det nu kan hjälpa dig... Så här i efterhand förstår jag så klart att det är två olika bilar men jag tog för givet att det var samma bil, de ser ju precis likadana ut och omständigheterna runt omkring talade för att det var samma bil- i varje fall för en som är okunnig gällande opel... =) Ni båda verkar ha gjort strålande fynd - det gjorde jag iofs. också eftersom jag fick en volvo 855 gratis. Sjukt tråkig bil men den var ju gratis, haha. Därav anledningen till att jag inte köpte "din". =) Ha det gott och kör lugnt i "Busen"! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.