AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.103

Opel astra för 13 tkr

Sida 1 av 2
Kära panel, nu har det äntligen blivit dags att införskaffa en sk vinterbil. Objektet som länkas till nedan är en opel astra av årsmodell -99. Bilen har rullat strax över 22 000 mil och har sedvanlig utrustning som abs, airbag och servostyrning... =)

Med tanke på priset, finns givetvis en del skavanker - i detta fall i form av mindre lacksläpp, skavd växelspaksknopp- och handbroms. Dvs. inga felaktigheter som inte går att göra ngt åt.

Bilen är undanlagd till mig fram till i morgon och priset är satt till 13 000 kr. Opel är väl inget märke som tilltalar mig men bilen i fråga är än dock rätt ny och priset tämligen gott.

Ni som söker på registreringsnumret märker att bilen är ett fd. kreditköp, dock har jag efter ägarens upplysningar, kollat med kreditgivare att skulden de facto är betald.

Vad säger ni - ska jag slå till!?

Länk
om bilen fungerar bra så hade jag itne tvekat
Tack, bmw_jerry, för ditt svar!

Helt otroligt, 57 st personer har läst tråden men ingen, förutom bmw_jerry, har kommenterat den...
Eftersom som jag är den 64:e som läser måste jag väl kommentera :)

Ser väl väldigt fräsch ut för sitt pris och att man kan få en så "modern" bil för 16000 spänn är ju faktiskt rätt otroligt... Kör till våren, putsa lacken och sälj den för 20'!
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Oplar är ofta ganska bra begagnatköp, bilarna står ofta lägre i pris än motsvarande VW Golf t ex.
Kanske tack vare fina ordspråk som "Köp en Opel Gevalia, rostad och klar" osv :)

har själv faktist velat köpa en billig liten bil så som golf eller astra. tyvärr är golf alldelles för dyra.. astran ligger något lägre i pris men är klart en fin bil.. har åkt en hel del i en sådan och funkar perfekt som bruksbil.. nyare o modernare bil är svårare att hitta för den pengen..
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
"Köp en Opel bli nöjd och belåten, upplev sverige genom plåten"

för det priset är det inte mycket att tveka på. KÖP!
Själv håller jag på att handla en Audi A8 4,2 -97 för 26.000kr. Och min nybes. diamantsvarta skönhet
E30:n gav jag tusen (1000!!) riksdaler för, så visst har botten gått ur begagnatmarknaden i Sverige.
Finanskrisen, lågkonjunkturen, miljödebatt och bränslepriserna manglar sönder bilbranschen fullständigt!

Skynda, Fynda!

/L
Låter som ett jäkligt bra pris.. Kolla så att kamremmen är bytt.. Annars kanske Du bör fixa det..
Astra fr. årsmodell -98 rostar ju knappt- en otrolig förändring mot tidigare..

Sköter Du om vinterbilen kans du säkert åka "gratis" till i vår!

Men Du, glöm inte att köpa en hatt!

En Opel och en hatt går alltid hand i hand...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Åk och köp den. Fantastiskt modern vinterbil jämfört med vad man brukar få för gammalt skräp för de pengarna.

//Lövet
Gemini__
Instämmer, har du dessutom fått ner den till 13 tkr är det definitivt inget att fundera över. Lycka till.

Mvh:
Thomas
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kolla kamremmen, antagligen dags att byta men på en billigare verkstad kan det bli en relativt billig affär, köp!

Mvh
Tack, killar, för era svar!

Känns som det kan bli ett fynd men som vanligt tar det emot att köpa ngt annat än bmw men då jag vill ha så modern bil som möjligt är väl denna än dock rätt okej... =)

Kamremmen är precis nybytt varför jag inte behöver tänka på det.

Är det några vanliga fel som jag bör kolla på?

Det presumtiva köpet är framflyttat till i morgon varför resan till örebro bär av först i morgon.
Den röda i Örebro??

Vanliga fel?? Läs denna begegnatguide så får Du väl lite "kött" på benen...

Länk

Och Du: Lycka till!
Klockren begagnatguide - tackar så hjärtligt!!!
har du köpt bilen?
Gemini__
"Det presumtiva köpet är framflyttat till i morgon varför resan till örebro bär av först i morgon." ;-)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag ska svara så diplomatiskt jag kan...hmmm....funderar nu hårt :/..Gnag...gnag..tja...

Ok,funderat klart nu och mitt diplomatiska svar blir då>>>>NEJ,köp för h-vete INTE skit*en ;)))

Mvh Janne.
Janne, saken är den att jag är ute efter en så ny bil som möjligt. Ju nyare, desto bättre. Ju mindre motor, desto bättre. Hade hellre köpt en bmw men då jag inte är ngn direkt "meck", känns en gammal bmw som ett rel. osäkert kort.

Kort och gott; bilen i fråga är hyfsat ny och fräsch och framför allt väldigt billig i drift. Men det är klart - det tar emot att köra en så pass "själlös" bil som opel än dock är - i var fall astran...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jo...mitt svar var naturligtvis mest på skämt.

13000kr för en såpass ny bil är inte fel...OM nu inte det visar sig vara en "citron" när man väl kontrollerar den,men så djävligt skall det väl inte behöva vara.

Kolla i vart fall att generatorn laddar som den ska,en fd granne hade en dylik vagn och han fick byta generator relativt snabbt efter inköpet...gick i hans fall på garantin vill jag minnas(han köpte Opeln ny).+ att man ska kolla allt övrigt t.ex som begagnatguiden visar mm.

Mvh Janne.
hur har det gått??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.