|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att köpa en 535:a (E34). Är det nån som kan ge mig lite tips om vad man bör kolla innan man gör slag i saken, t ex vanliga fel mm? Vilken årsmodell är bäst? Tack på förhand! /Snodo | |
|
Finns en hel del tips på det samlat här(sök inlägg). Men jag kan väl iaf nämna kamaxelslitage pga bristfällig service,bakbalksbussningarna(klonkljud vid gaspådrag och avdrag). Gör oxå ett kompprov innan du bestämmer dig. Toppen brukar behöva en renovering kring 25000mil.. Sista årsmodellen brukar ju vara bäst när det gäller bilar. Tänk oxå på att 88:an har betydligt högre gränsvärden vad gäller avgasrening än senare modeller,därför skulle jag undvika årsmodell 89 pga första året med katalysator krav.. M.a.o kolla avgasvärdena på ditt tilltänkta objekt,extra noga på 89-. Mvh Janne. |
|
Thom@s |
530-535án är mkt robust byggda bilar! Bromsar är väl en sak du bör kolla,slitna skivor. Dämpare å bussningar är väl oxå en sak pga tyngden. Drivlinan är mkt välgjord pjäs å ska inte va nån fara med om service skötts. Det är en bil som har nåra år på nacken men ger en fin körkännsla för dom pengarna. Mvh Thomas |
|
Tackar för tipsen... Hoppas det inte dröjer för länge innan jag köper min första BMW... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.