|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Dagens dieslar har ofta hjälpvärme till kylvattnet för att temperaturen skall stiga snabbare. Kanske bilar avsedda för varmare klimat saknar hjälpvärmare? Här kan ses en elektrisk värmare till E46 Diesel: Länk Är den orginalmonterad i bilar levererade till länder med kallt klimat tro? |
|
|
Jo, dieslar ger lägre temperatur. Dock så har jag satt för halva min grill, gjorde detta så snart temepraturen började dala i höstas. Bilen är tydligen känslig beroende på hastighet och hur motorn pressas. Även om jag fått motorn någolunda varm (tomgång en lång stund efter några mils körning) så sjunker tempen direkt då jag kör iväg igen. Vid hård körning och låga växlar så blir tempen högre, vid körning på motorväg 110-130 km/h så ligger den strax ovanför det blå framför allt då det är några plusgrader ute och lägre. Någon som vet ?? |
|
|
AKN: Min bil är Italien-import, dock så har den en förvärmare, detta för att ge lite snabbare värme till kupén. Jag har också monterat en motorvärmare (en som värmer kylvattnet direkt). Även om bilen står i uppvärmt garage och motorvärmaren varit inkopplad 1,5 timmar, så går temperaturen ändå inte upp när jag kör. Är förbryllad... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.