|
|
|
|---|---|
| Har letat runt lite på nätet efter eftermarknadsalternativ för uppgradering av e61 till LCI, har M-Optik så det skulle ju räcka med uppgradering av strålkastare / baklyktor men jag har inte hittat någonting so far. Fick hem någon broschyr från BMW med diverse tillbehör i veckan och där hade de en uppgraderingssats med strålkastare / baklyktor för lite drygt 29.000 kr - låter ju helt sjukt dyrt. Finns det verkligen inget alternativ på eftermarknaden? | |
|
Såg också "erbjudandet" om uppgraderingen för 29...ja, vad ska man säga. Har för mig att ämnet har behandlats på e60.net, leta där och se om du hittar något. /Håkan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är vad det kostar i arbetskostnad att byta en 1,8T A6 motor hos VAG i Örebro. (ca16 timmars jobb.) bara som jämnförelse :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| säger också en hel del om BMWs förhoppningar om att kunderna är villiga att betala guld för att ha "det senaste" | |
|
Kanske detta kan hjälpa? Länk ---- BMW CS #6212 |
|
| Dum fråga.... vad är det för skillnad, nån som har bild så man kan se skillnaden? | |
|
Som nybliven e61 ägare ligger det här högst på min önskelista. Problemet är dock att få tag på LCI bakljusen till ett överkomligt pris. Gurrae: ser du inte skillanden i Narvselius länk? :) |
|
|
Halloj, Den här skroten: Karstorps Bildemontering AB har ett par bakljus LCI för 1100 kr/st. Är du snabb kanske du hinner :-) Bilen de kommer från har endast rullat 1500mil... Lycka till! |
|
| Tack för tipset! Kanske jag hinner :P | |
| När det gäller framlyktorna, går det inte bara att trycka i LCI-ljusringens lampa+sockel i sin gamla strålkastare eller är det olika strömstyrkor? | |
|
hej hej, ursäkta, men vad är LCI? jag ser inga bilder i länken ovan... / Lotez |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Är det här nästa grej som ska stjälas från våra BMW:ar? På samma sätt som faceliftlampor från E39? Mvh Johan |
|
Så undrar man varför försäkringen är dyr! 29000:- för ett par stackars lampor och en sladd??? |
|
|
För ca 6000:- man kan skaffa orginal baklampor tillsammans med ett adapterkablage. Kolla runt på e60.net (Som Narvselius redan påpekat :) ) |
|
| Bara adaptersladden kostar ca 300€ till bakljusen! Vad kostar ett par baklysen från BMW tro... Blir nog för dyrt för mig det här tyvärr :( | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.