|
|
|
|---|---|
BCR |
Var inbjuden på Volkswagens premiärvisning av nya Scirocco igår kväll. Resultatet är en riktigt snygg bil och ett visst odefinierbart habegär infann sig direkt... Fint detaljarbete, snygga linjer. Synd bara att den är framhjulsdriven (eller snarare tur för BMW...). Test av Scirocco hittar ni på Länk /Håkan OO=00=OO |
|
Eftersom den är i stort sett identisk med GTIn (som redan den är skitkul att köra) så tror jag den blir lyckad. Tuffare än Golf är den ju framförallt, ser inte ut som en hyrbil längre. //Lövet |
|
|
Absolut trevlig bil. Snackar vi GTI och körglädje tycker jag inte det är många BMW på denna sida M som slår den på fingrarna, framhjulsdriften till trots. Väger vi dessutom in priset har München inga konkurrenter. Sciroccon skulle väl dessutom vara marginellt billigare än GTIn? |
|
|
Nu är väl inte priserna för den nya GTIn klara än? Men i jämförelse med den gamla låg Scirocco 200 hk ungefär på samma pengar som den förra GTIn. //Lövet |
|
|
Helt klart en värdig efterträdare till den gamla Sciroccon och Corradon. Båda dessa skapade en "vill ha-känsla" när dom kom och så blir det säkert också med den nya Sciroccon. I mitten på 90-talet var jag själv på jakt efter en Corrado VR6 men hittade ingen som jag fastnade för och köpte istället en Golf VR6. Nu precis som då så är ju Golfen det förnuftiga valet men förnuft och bilköp går ju som tur är inte alltig hand i hand... ___ //Ulf |
|
| behöver man inte golfens utrymme är sciroccon perfekt,, den kan nog ha ett riktigt bra andrahandsvärde i framtiden.. gillar verkligen den breda baken | |
|
Helt klart en mycket snygg bil och en hög kvalitetskänsla. Väntar med spänning på några v6 alternativ. Bilen behöver en potent motor. //Stefan |
|
|
Håller med föregående talare, en mer potent motor och kanske 4 hjulsdrift, designen finns där och habegäret är väckt. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Provsatt Sciroccon och nya Golfen idag och måste säga att jag blev mer imponerad av interiören i Golfen, väldigt mjuka o fina materialval i tex i-panel kändes premium, och sportstolarna var mkt fina. Kunde lika gärna varit en Ådi (bra betyg). Överlag Ådi-kvalite på reglage tex snärtiga paddlar till DSG och flerfärgs touchskärm i mellanstereon kändes också premium. Fick känslan att Sciroccons interiör i stora drag baseras på Golf V, bla mittkonsolens nedre regioner var närmast identiska. Baksätet i Sciroccon ingav klar brevinkastskänsla, men den köps väl knappast på de grunderna å andra sidan ;) Säljarna var totalt frånvarande, som vanligt när det gäller VW. |
|
|
Kikade på Sciroccon idag, sidorutorna är i minsta laget. Instängd känsla. Rakt framifrån är den rätt snygg, väntar tills jag provkört den med ett slutgiltigt utlåtande. |
|
| Personligen måste jag säga att jag föredrar turbofyrorna till dessa bilar. V6 och fyrhjulsdrift gör bilen både tyngre och mer framtung. Jag tycker mkt av buskänslan försvinner och för mig är det just den som är viktig. Dessutom har ju GTIn ofta varit snabbare än R32an på bana och med ett chip blir de jämbördiga även rakt fram. Ljudet är väl ett minus för GTIn men den låter rätt trevligt för att vara en fyra. | |
|
Ack, ljuva minnen...min första bil var en 10 år gammal Scirocco GTI-77... Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
BCR |
Sciroccon som stod i hallen under premiären var en välutrustad 1,4 TSI (160 Hk) med DSG-låda, har för mig att prislappen låg på ca. 270-280.000. Scirocco GT med 200 hk närmar sig nog 300.000 med "nödvändig" utrustning, nya Golf GTI lär nog hamna i samma härad. Fundering: Undrar vad Audi ska hitta på för att lyfta detaljkvaliteten över VW som i nya Golf är ännu bättre... Varför egentligen välja en Audi när VW erbjuder samma teknik ? Hmmm... /Håkan OO=00=OO |
| Provkörde Scirocco o även Golf 6 idag genom jobbet då vi gjorde lev.rekond på båda (Ditec center).. Något instängd känsla bak men linjerna e ju väldigt lyckade utom från sidan där den påminner allt för mkt om Volvo C30 :/ Körkänslan i stort sett som golf skulle ja vilja påstå då ja kör dom dagligen o mkt.. Dock kändes 200 hk Sciroccon trevligare när d svängde än Golfen :) | |
|
väldigt OT, men jag blir alltid lika förargad över folk som "provkör" andra människors surt betalade nybilar.. en demobil som står i hallen vet man ju att den blivit gasad med ordentligt, men har man pungat 300k ur fickan vill man vara den första.. sorry OT |
|
| äh, nu ska jag inte va en sån surkärring, trevlig helg på er :) | |
| Vet inte hur d går till på andra bilfirmor men dom återförsäljare vi jobbar me säljer en provkörningsbilarna som demoex o till reducerat pris!! Den som beställer en nybil där körs inte mer än in på verkstaden o till o från vår firma för lev.rek (ett par hundra meter).. | |
BCR |
Fick senaste numret av Automobil i brevlådan igår. Sciroccon (2.0 TSi/200 hk) duellerade mot Honda Civic Type R och genomgick Automobils A-sprint. Blev lite häpen, Scirocco klarade A-sprinten på 56,5 sek och skåpar ut tunga konkurrenter som Civic Type R, Mini Cooper S, Alfa 147 GTA, SAAB 9-3 Turbo X och ikonen BMW 130i (57,9 sek). Dessutom kommer snart en vässad modell på 270 hk, Scirocco R. Länk /Håkan OO=00=OO |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.