|
|
|
|---|---|
| Hej! min kupefläkt har lagt av helt, har kollat säkringar och de relän jag hittar...de två för max resp normalhastighet var lite "brända " på flatstiften...och jag ska prova byta ut dem när jag hittar. finns det något annat vanligt fel som kan orsaka detta ytterst irriterande fel? | |
| kanske bör tillägga att det är en 730 iA 1992 det gäller | |
|
Fanns några missljud eller bränd lukt innan den slutade att fungera? Det är inte helt ovanligt att fläktmotorn tar slut. Byts genom en lucka från motorrummet. Jag har precis demonterat en från min reservdelsbil. A A |
|
|
nej inga missljud eller nåt sånt alls, det enda var att den inte funkade i perioder sedan funkade den när den själv ville...nu inte alls om du ska sälja den du plockat ut , vad ska du ha för den ? |
|
| i tillägg till kupefläkten så är det innerbelysningen ovanför backspegel och höger bromsljus som inte funkar...mycket märkligt...hehe | |
|
Byt säkringarna. Dom kan vara knäckta inuti även om dom ser hela ut. Så var det för mig - fläkten stannade på min E38 och jag lämnade in den till BMW för felsökning. Dom gjorde en felsökning och tog betalt för det, sen påstod dom att det var fläktmotståndet som var trasigt. Och dom rekommenderade mig att byta fläktmotorn också, det skulle kosta tio tusen inklusive arbete (hela instrumentpanelen måste bort för att komma åt). Med hjälp av en kompis upptäckte vi att det räckte att byta säkringen.... man kan ju tycka att proffs som BMW borde ha kollat det.... /Lasse |
|
|
Ja, jag kan sälja den, men de vill inta att man gör upp affärer här på forumet. Maila mig i stället. Min mailadress är alf%algestam.se där du byter ut % mot @. jag skriver kryptiskt för att slippa en massa spam. Mvh A A |
|
|
Detta kan kanske hjälpa: ett tidigare tips här på forumet Kolla bakre vänster golv i bakkanten där kabelhärvan går mot höger sida. Där finns en kabelsvans med mängder med kablar som är ihopkopplade med varandra. Kablarna erjar av här om det varit blött där. sprätta upp ryck o slit o kolla om du har grön erjning vid hattarna. Återkom för tips med skarvningen. perantoniohansson@hotmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.