|
|
|
|---|---|
| har problem att hitta en kylslang till en E34. det är den tjocka kylslangen på E50 motorn som kommer ut från kylaren strax över röret till luftfiltret. är det bara BMW orginal verkstad som gäller. eller finns det hos någon annan aktör?? | |
|
Nej du kan ju köpa universalslangar på t.ex biltema (säkert även hos micro, mekonomen mm), där du har viss möjlighet att själv påverkar slangens utformning. Annars är det BMW original som gäller, det finns ingen anledning för att dra sig för att gå till BMW, de har många gånger väldigt bra priser på sina delar. __ Min bil: Länk |
|
| Jo har kollat på dessa. Men jag tror tyvärr att både Biltemas o Micros kylslangar är för smala i diameter. denna kylslang är ca 50 mm i diameter...medan tex biltemas bara går upp till 22mm | |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är det detalj #2 i denna Länk bilden du tänker på? Jodå, Biltema har från 32mm till 50mm inv. dia. kylarslangar. Men när det handlar om lite knepiga vinklar och dragningar är det ibland enklare att köpa original. |
|
Nää det är snarare detalj #1 som har spruckit för mig. Borde väl inte vara en knepig vinkel eller dragning tycker jag?? Jo jag såg sedan att Biltema hade upp till 50mm i diameter. Synd att det inte står några mått på den där bilden. Skall demontera ikväll efter jobbet och mäta upp den. Se om en Biltemaslang does the trick. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.