|
|
|
|---|---|
|
Jag har under två vintrar njutit av bensinvärmaren, men nu värmer den inte längre.. Fläkten går igång men ingen värme kommer... Någon som har ett tips ? | |
| Glödstift eller bränslefiltret brukar behövas bytas på båtvärmare när dessa symptom uppstår. Bör vara samma för bilvärmare efterom den arbetar på samma sätt. | |
|
Tack för tipset! |
|
|
Prova Sök inlägg, så hittar du tex Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Den där länken gav ju ingen som helst nyttig information i det här fallet och inte heller någon annan sökning på forumet. Jag har exakt samma problem. Webaston startar, men det blåser bara kall luft i kupén och bilen blir således inte varm eller imfri/isfri.. Ingan annan som vet vad detta kan bero på innan man lämnar in bilen på felsök? |
|
|
Cirkulationspumpen? På min bil sitter den på brännaren. Om brännaren och fläkten går så verkar det logiskt att vattnet inte cirkulerar... Björn |
|
|
Gör ett antal startförsök (5-10 st), så kan det hända att den går igång. Är den inta använd på länge så dunstar bensinen i matarledningen och då behövs några försök för att den ska gå igång. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Webastos värmare brukar kunna gå att antingen sätta en s.k. klocka till för att se felkoder (typ: Ingen tändning, Överhettning, osv. osv.) eller att sätta en liten lampa så man kan läsa ut koderna, men då måste du veta vad antalet blinkningar betyder och det blir lite jobbigt utan manual. Just de värmare som sitter i BMW har jag ingen erfarenhet utav men ska du göra flertalet startförsök för att få fram bränsle så är det i ditt intresse att inte köra mer än 2-3 minuter per gång, sen stänga av och starta igen, just för att inte få den överhettad. |
|
| Låter som glödstiftet,enkelt att byta själv.Ibland räcker det med att rengöra det. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
paranOid: De bilspecifika värmarna körs med bilens diagnos och de univerisella eftermonterade med webastos egna interface och diagnos, dessa är bättre för där finns alla resevrdelar även krestkortet som inte går att få tag på nytt till de bilspecifka. MB har kraftiga rabatter på sin webastovärmare om de ska bytas tyvärr inte BMW . Ofta kretskorten som ger sig tyvärr. Sedan om man inte kör dom året runt ibland så dunstar bensinen och bildar "hartsbeläggning" o munstycken som man ibland får ta till aceton att få bort. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Man lär sig något nytt var dag, har bara monterat universal-modell (Thermo 50/90) på grävmaskiner i olika storlekar så har som sagt inte erfarenhet av bilspecifika. Tack för upplysningen dock, roligt att få lära sig nya saker :) |
|
|
Samma sak händer här, fläkt fungerar, men inte värmen. Webaston är monterad för under 1 år sedan, kan det redan vara problem med glödstift? Jag har bara haft bilen i ca 1 mån, så vet inte hur flitigt den är använd, men om man installerar för 10k kr måste man väl använda sakerna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.