|
|
|
|---|---|
jengbl |
När det blir varmt ute så knarrar det ordentligt någonstans i styringen. Eftersom det låter lite otäckt så undrar jag om någon vet vad det kan vara för fel? Hopp om svar! /Janne |
|
Hmm.. en tanke.. har haft ett liknande problem med en betydligt äldre bil då några av (kul)lederna hade bristande infettning. Hade använt avfettning lite för mycket .. Få någon sätta sig vid hjulen fram och lyssna om ljudet går att härleda till någon enstaka (kul-)led, borde gå att känna på stagen .. |
|
jengbl |
Supertack! |
|
Jag upplever samma sak. Det knarrar i styrningen då det är varmt. Jag har en bekant som har precis samma knarr. På en BMW-verkstad sa dom att det var en gummigenomföring någonstans i torpedväggen som utvidgas något då det blir varmt och därmed blir lite trång. Därför kan det knarra. Tstrom |
|
emilo |
Kan även va lagret som sitter längst opp på fjäderbenet. Om det är lite grus i det så lär det leva lite när man svänger, fast det har la inget med värmen å göra men man vet aldrig... |
|
Åk till BMW och be dem kolla bärarmarna fram (spindellederna). Jag har haft samma ljud och mina spindelleder är slut (åtminstone på höger sida!). Om du anmäler felet inom tre år efter bilen är uttagen tar dom det förmodligen på Goodwill annars är det till att pynta 7-8000kr ur egen ficka för en konstruktionsmiss. Mvh |
|
|
johan B, ....du taler om E46.....ikke E36 ? V-max |
|
|
BmwE9, japp! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.