|
|
|
|---|---|
|
Hallå, hade bilen inne på bes och fick nedslag på avgas värden,lämnade sedan in bilen på diagnos hos aukt bmw rep som konstaterade att båda lamdorna var trasiga. Har nu bytt båda själv och bilen går lågt och vibrerar kraftigt på tomgång, men bara efter att den har gått upp i arbets temp.avgasvärdena är dock ok. Tycker att detta är ganska konstigt då bilen inte vibrerade innan jag bytte lambdorna.Lambdorna är siemens från mekonomen och inte skarvade. Nån som har nån ide eller länk till vad som kan spöka? | |
|
Gör en diagnos igen, be dem att varmköra bilen tills den taskiga tomgången dyker upp och sen köra diagnosen. Mvh |
|
| Lossa båda batteri polerna och lägg ihop dem med varandra (utan batteriet) och låt dom ligga ihop i 10min , sätt tillbaka kablarna på batteriet med direkt kontakt utan att det bryts el tappar kontakt!! Starta bilen och kör i olika typer av körstil i ca 10-15 min utan att stänga av motorn ! stäng sedan av bilen och starta så kan dit fenomen borta eftersom du precis har ressettat motor styrdonet till typ själv justerings (resetläge) Har du inga andra komponenter som är trasiga så löser detta dit problem | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.