AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
945

Frågor ang cd växlare och navi på e46

Tjenare

Har en 328i e46 -99 med stora ljudpaketet.

Så tänkte fråga två snabba.

Är det lätt att byta ut cd växlar enheten mot en nyare? den börjar strula mer och mer, och det vore schysst med mp3 stöd ;)

Och hur svårt är det att byta mot en nyare navi dvd? altså inte byta ut själva displayen, utan bara enheten som finns i skuffen? Mer kablar eller liknande?

har sökt men inte funnit tillräckligt bra svar :)

mvh

Jonny K
to
319
tobmag
525iT -03
Om du köper en ny CD växlare hos BMW så har den MP3 stöd men kostar duktiga dryga 4000Skr.

Om du har en -99:a så borde du ha en MKIII sitta i så du är det Plug & play mot nyare MKIV:an, inga extra kablar behövs.

//Tobmag
Vad heter den nyare cdväxlaren med MP3 stöd? artikelnummer hade såklart varit mumma. Kanske man kan hitta en på skroten eller ebay.

slöfock som jag är frågar jag utan att söka då tråden ändå är startad,

funakr det bra och är det enkelt att montera växlare i en e46 02:a med business cd? plug&pray??

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

I en 99:a så sitter en MKII. MKIII kom från modellår 2001.

Går att givetvis uppgradera även denna men jag tror inte det bara är plug'n'play.

___
//Ulf
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Det är plugnplay även på 1999 års modell, dock så syns inte mappar och låtnamn vid användning med de gamla radiomodulerna BM24 och BM54 tidigare än 2005.
MP3 stödet är helt oberoende av vilken navcdläsare man har, det beror enbart på cdväxlare och radiomodul.

Orginal BMW DVDcdväxlare kan man köpa för 3500-4000 nya på tyska ebay.

På E38or äldre än ca 1997 så är dety dock inte plugnplay eftersom kablage och radiomodul ej är kompatibla med den nyare typen cdväxlare (ibus - anslutna).

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.