|
|
|
|---|---|
|
Kompisens styvson har en 330 E46 och nu säger han att han köpt ett nyutvecklat avgassystem från en tysk tillverkare börjar på Re (Remus) kanske. som ska ge 30 hk, jag säger att det är omöjligt att bara själva avg.systemet ger 30 hk. Är det möjligt? Han fick köpa det för 5000 mot att han har reklam för företaget på hela bilen, det kostar 30.000 utan spons. | |
| Haha nej :) | |
|
Bra, då kan jag fortsätta att dissa honom för det där. Jag sa åt han att det är fysiskt omöjligt, men nädå så var det visst... |
|
|
Vi säljer ett system med grenrör och race-kattar som ger 37Nm och över 20Hp till E46 330. Vi har givetvis bänkningspapper på detta. Länk Så om det är fysiskt omöjligt så måste det vara fel på vår rullande landsväg :) Vårt system kostar 8,246:- men vi säljer ut några som vi har på lager billigare. Det han menade som kostar 30.000 var ett Sebring system som är nästan likadant som vi också hade i webshopen men som nu har utgått. |
|
| Pratat med han igen. Eisenmann var det och 25 hk skulle det ge med rensad katt. Samma pipes som Stcc bilarna. | |
|
CooperVickis: det är ju trots allt lite skillnad på 30 hk jämfört med era över 20. Nu var det ju 25 hk det påstås ge och det känns väl lite rimligare. |
|
|
Okok.. Jag vet att Sebrings grenrör och racekattar skulle ge typ 25hk och 40Nm eller nått. Men det kostade som sagt 30,000:- Våra uppmätta 20+Hp och 37Nm var även med en bakre delen sport system. Film från bänkningen: Länk |
|
|
CooperVickis: Vad kan ni erbjuda till en 330 E90? |
|
|
Vi har inget egentillverkat till E90 än men det kommer nog till våren kanske. Det är svårt att säga när. Det vi kan erbjuda nu är Supersprint grenrör och racekattar. De finns inte på hemsidan än dock men det kommer när vi uppdaterat den. Mvh |
|
|
Finns bänkresultaten att beskådas någonstans? Törs man gissa på ett tapp någonstans i nedre mellanregistret? |
|
|
Jag har åkt med supersprint extraktor + eisenmann avgas, 300km/h på autobahn så för mig är d då inte osannolikt. För överigt har jag mitt extraktor till salu pga bilbyte. Mvh/ Schäfer |
|
STi |
Någon som vet om dessa system passar på 330Xi (e46)? Eller om det finns liknande system |
|
Vilket system? Detta passar om det är det du menar: Länk |
|
| Ärligt - 300 knyck med en 330 e46? | |
STi |
Är du säker på att det passar. Har inte lyckats hitta något innan som passar rakt av på en Xi. Hade Catback på min gamla e46 som inte var en Xi men det passade inte på min nya. Det var Eisenmann. |
|
Men då är det bara sista ljuddämparen. Detta är främre delen. Grenrör och kattar. |
|
Filip_J |
Soundborder: Ja om han verkligen menar 300km/h i en 330 så har han nog andats in för mycket avgaser och sett fel på en och annan siffra :) En 330 gör väl knappt 200km/h ;) (ironisk) |
STi |
Kattarna sitter väll ändå i grenrören? Bak är inga problem att få dit ett annat system. det är framtill under fötterna typ som det skiljer sig. Någon som vet om det finns några system som passar förutom Ferittas |
Filip_J |
STi: Supersprint, Eisenmann, Remus är bara några av de stora märkena. Satsa på Supersprint, det bästa du kan ha enligt mig. |
|
Har kollat upp detta nu och det passar inte. Dock så står det att det ska passa alla 6cyl modeller och inget om att det inte passar på Xi. Jag ber så mycket om ursäkt för den bristande informationen. Mvh |
|
|
Finns det några grafer över effekten? Gärna i jämförelse med ett orginalsystem på samma bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.