|
|
|
|---|---|
| Är d nån som har koll på å vet hur rengöringen på lycktorna funkar? När aktiveras dom? När man gör intensivrengöring eller? Vill så gärna få mina att fungera. Antar att reläboxen som sitter på vätsketanken spökar lite. Nån som har nått bra tips kanske å vet hur man kollar den? D gäller 325 ix:en... | |
|
Torkarna aktiveras när du startar strålkastarspoliningen och har ljuset påslaget. Intensivrengöringen har inget att göra med ljustorkarna. Vanligaste felet om torkarna inte går är att axeln har rostat fast i hylsan. Demontera motorn, slå ur axeln, polera axeln och fetta in innan montering så fungerar det längre än de gjorde som original. Om inte spolningen heller fungerar, så beror det förmodligen på reläet inte fungerar eller att någon har kopplat bort torkare/spolning. |
|
| Alright. Men hur startar jag strålkastarspolningen då? Finns ju ingen separat knapp för den eller? | |
|
Spolningen startas automatiskt när man spolar rutan och har lyset på. På min e30 går torkarna och spolningen inte igång varje gång jag spolar rutan. Det är en fördröjning på strålkastarna. Alltså om jag spolar rutan upprepade gånger i en följd så startar strålkastartorkarna bara första gången. Om jag bara spolar rutan var tionde minut startar spolare och torkare även på lyktorna. Detta är förmodligen gjort för att spara på spolvätska. Mvh Danne. |
|
|
Spolningen och torkarna startas tillsammans när du spolar vindrutan och har lyset på. Efter första spolningen är det en fördröjning på c:a 15 sek innan de startar igen vid nästa vindrutespolningen. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.