|
|
|
|---|---|
|
Hej, har plockat ut en E61 med blåtand I armstödet skall man visst kunna sätta in en adapter för att få laddning + extern antenn till sin lur. Hos BMW kostar en sådan adapter 900kr, vilket jag tycker är hutlöst. Dessutom stödjer de enbart telefoner som är minst 2 år gamla. Nu till mina frågor: 1. Vet nån om nån 3:e partstillverkare som säljer adaptrar? 2. Vet nån om nån som har en adapter att sälja till en SE K800i, för en bättre peng än 900kr? /Kalleb | |
|
Ja, jag har också samma fundering. Undrar om det finns någon uppgraderad lista med telefoner eller om det faktiskt är så att man inte kan ha en nyare telefon pga att BMW:s teknik släpar. Blåtandtekniken följer ju, såvitt jag vet, en ganska strikt standard (bortsett från Ericssons mobiler där man lagt till lite extra, förmodligen för att markera att det är de som hittat på tekniken). Med en Nokia borde det finnas lösningar, men problemet kan ju vara själva kontakten och inte tekniken i sig. |
|
|
Har också eftersökt samma sak. Dock inte hittat något trots att jag förhört mig i ett antal specialbutiker. En sniklösning skulle kunna vara att hitta två skarvsladdar(i mitt fall passande sonyericsson), en hona-hona laddning och en hona-hona antenn. Har dock inte heller hittat detta. |
|
|
Blåtand fungerar kanon även med SE. Problemet sitter helt klart i "sladden". Nån som har en bild på kontakten som sitter i bilen, eller kanske tom. en beskrivning av vilken typ av kontakt? En början är ju att i vart fall få 12v i det där utrymmet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.