|
|
|
|---|---|
|
som rubriken säger så missar min 535 med olika intervaller (lättast att höra när den står på tomgång). Lika så när man kör i väg och gasar nästan fullt och håller den där så känns det precis som den den kommer som den ska sen sackar den ner och sen kommer igen precis som boxen inte fattar att jag håller 3/4 gas, Bytte tändkabelsats då där är en impulsgivare av något slag till boxen från 6:ans tändkabel i hopp om att det var den som bråkade. Fågan är då. är det LMM som är lite knas eller det är någon givare någonstans som är klassiskt för BMW som ställer till det? Tjuvluft någonstans? ventilerna är ställda rätt nyligen så det är inte det | |
|
Testat o dra ur sladden till lmm? Testat o göra en återställning av kme? boxen? de är boxen på högersidan i motorummet så atr du ur den stora kontakten längst in mot kupèn eller bara batterikabeln i 10 min. Kan va kammaxelgivaren eller tempstyrningen till lmm. Beemer 4 Life! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Är rotor och fördelare bytta? Vevaxelgivare geggig? Mvh Patrik |
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Vilken årgång är det? På min, tyvärr krockade, 535 så bytte jag massa grejer, prövade hur mycket som helst kändes det som. Den gjorde ungefär som du beskriver. Och vid 5000 varv ungefär började den misstända konstigt också. Felet var simpelt i mitt fall, den drog tjuvluft till insuget. En slang vid bromsservon hade lossnat. Tryckte dit en slang med skruv i så den blev "tätad" där, och då gick han som ett skollat ..... __________________________ M62B44 = Bäst |
| tackar for alla tips. men har kollat lite nu. har sprutat startgas men har inte reagerat så den verkar inte ta tjuvluft, men sprutar jag in gasen i luftburken går den jämnare??? kan det vara soppa filtert som e igensatt så det flödar kasst. kan ju ha samma tryck men sämre flöde. rycker man ut tomgöngs motorn händer inget så den kan vara boven kanske men då borde den inte gå ryckit(missar) på högre varv??? | |
|
Ta loss tomgångsmotorn och gör rent den. Testa o byt soppafilter med. Kan inte kosta så många kronor. Men jag tror ännu på lmm för om den inte ger rätt info så får bilen fel blandning och går kasst. Beemer 4 Life! |
|
| ja jag ska se om man kan fixa den men jag rengjorde LMM utan resultat, men den har ju bara en klaff som mäter mängden luft och ingen tråd som mäter syrehalten, bla bla. vad kan hända om man trycker på klaffen manuelt? verkar som den går för fett ändå kom ja på nu. om man står på tomgång och gasar till snabbt, så missar den till och sen kommer den. lika så om man håller den på t.ex. 3000varv och sen släpper gasen så hittar den inte varvet igen utan hugger och sen går den upp på 800varv igen. svårt att förklara :) | |
|
Tja. Jag har ett liknande problem på min ACS så jag kapar tråden lite i syfte att om möjligt kunna hjälpa till med lösningen. Är van vid M30B34 där givarna sitter på växellådan. Var på M30B35 sitter vevaxelgivaren placerad? // bondenpaavo... AC Schnitzer S5 -91. M535ia -87 Royalblau 16700 mil. |
|
|
Intressant diskussion. Har en 535i med samma problem! Har inte hunnit ta tag i det ännu men nu har jag ju incitament att hänga på i felsökandet... Jag börjar nog med fördelare/rotor samt LMM och luftintag allmänt efter läckage... Återkommer med status.. |
|
|
Jag har haft samma på min ända sen jag köpte den för 1% år sen... Den svarar lite dåligt på gas på tomgången, annars går den bra ända upp till varvstopp. jag har kollat det mesta känns det som.. Hoppas ni hittar något! |
|
| 1 och ett halft år sen :) | |
|
Någon som kommit framm till en lösning? Jag har lyckats få tag i en reservdelsbil och kommer att påbörja felsökningen till helgen. Delar skall bytas, en efter en tills problemet lösts. Så förhoppningsvis kan jag bidra med något om en vecka... // bondenpaavo... AC Schnitzer S5 -91. M535ia -87 Royalblau 16700 mil. |
|
|
har samma problem med min 535 -89.. hittade du vad felet va på din? om du kommer ihåg vad det va skulle jag uppskatta om du kunde berätta :) /Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.