AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.521

kamaxelgivare, vevaxelgivare. var sitter dom?

Ba
34
Bauser
520td Touring -01
Hej.
Min bror har haft problemet med sin bmw 525 d (e39) -01.
Den går uselt när man ska köra och i början sa flera att det var lmm så vi bytte den med en annan bil men det var icke den.
Sedan kolla vi dieselfilret men det var ok med det.
Har sett en dle i forumet att det kan vara kamaxelgivare eller vevaxrelgivare.
Ringde en kille o snacka lite han sa man skulle se kamaxelgivaren under bilen om man tar bort motorskydden. Men i mina ögojn såg ja inte ett smack av någon givare.
Är det någon som kan hjälpa mig o förklara eller skicka bild på vart den sitter o om man kan låna sådan grej med från en annan bmw för o se om de funkar?? så man slipper köpa i onödan.
Som sagt biölen är dålig ibland i tomgång och i körning är den mest dålig men ibland kan den gå hur rent som helst men inte lika ofta mer. hackar o blöddrar vid ökande varvtal.
Tacksam för svar!

m.v.h. Emil och en orolig bror=)
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Läs av felkoder!

Jag vet inte alls hur dieselmotorn ser ut men på min sitter båda bredvid varandra under insuget. Den som sitter längst in mot torpedväggen är vevaxelgivaren.

Knappa in chassinummer här: Länk och sök.

Min bil: Länk
Lu
204
Lusselelle
BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90
BMW 540iM -93(5vxl)
BMW 635csi(?) m60 6vxl -76
Kolla, när du lokaliserat dom, så det inte sitter massa gegga på dom. Gör rent dom ordentligt, så borde det funka.

Bauser
520td Touring -01
INga felkoder ges av bilen det är det som är bekymmret!:( bmw sa att lmm var trasig så vi kolla de bror o jag men den var finemang den funka hur rba som helst i en annan liknande bmw.
Skall kolla imorgon på länken o söka som du pbengtss gav mig sedan blir det att utforska en del=)
Som lusselelle sa så om ja hittar dom ska ja kolla om dom är geggiga eller ej. just i underedet på bilen var den faktiskt väldigt geggig på just vänstra halvan men inte högra hmm... skumt:s men skall kollas upp.
tack för era svar.

m.v.h. Emil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.