|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
pg_ice |
fränt stuk 255 or på 9.5 ser för gubbigt ut så 245 får det bli ;) tippar på att man får samma rullomkrets med 255/30 som med 245/35 på 9.5 fälg iom att däcken trycks ut olika mycket. så du får nog nöja dig med det där,det finns inte mycket val möjligen 245/30? |
|
Ja, Jag tror att det skall vara 245/30/19 egentligen. Skulle nog se ännu bättre ut.. Lite hög profil nu. __ /Chrille |
|
Filip_J |
Äsch, tryck dit 275or ;) |
Filip_J |
Äsch, tryck dit 275or ;) |
pg_ice |
Chrille: du har ju en hel del utrymme i hjulhusen som det ser ut för låg profil ser bara löjligt plus att ger det sämre grepp (när det släpper) |
|
Gubbigt ut med 255or på 9,5" fälg? Tycker mina 265:or ser för tyskstuk ut på mina 9,5" breda fälgar, så jag ska gå upp till 275or istället! Om man kollar Cup däcken på 9,5" så är det exakt rakt kant i kant, som ett däck bör vara, då ska man räkna med att ett R-däck är ca 10mm bredare i samma dimension som ett vanligt gatdäck med.. Tycker att 255 är det minsta man bör ha på 9,5" fälg om det ska se någorlunda bra ut, men smaken är ju som baken :) MVH |
|
| När man vet dimensioner, vad är det då för däck som gäller? Har Pirelli P Zero Nero idag men överväger att byta fabrikat. Ett byte till våren blir det i vilket fall som eftersom mönstret är 3mm bak och 4mm fram. | |
Filip_J |
IstvanC: Precis, 255 ser riktigt bra och brett ut på 8.5". 255 Michelin Pilot ser INTE bra ut på mina 9.5" breda CSL, för mkt tyskstuk. Det blir 275 till våren. Ska man se till E36 så får grabbarna inte dit det i hjulhusen om bilen är toksänkt, går knappt med 255. Det är F-N med att M3 E36 har samma fjuttiga skärmar fram/bak som vilken E36 som helst. Hade M3an haft skärmar á la E30 hade jag aldrig köpt min M3 E46. |
pg_ice |
bra sagt filip man vill ju inte köra med SUV höjd på bilen det är väl det jag tänker på också den här M3an kör med 235/35 på 9.5" fälg Länk lite svårt att se men funkar 235 så borde 245 funka. |
|
pg_ice: utrymmet i hjulhusen skall strax bort! __ /Chrille |
|
pg_ice |
bra luft ska man ha i däcken inte i hjulhusen ;) |
pg_ice |
haha Filippus så du sålde M3 E36an bara för att du inte fick dit bredare däck :)? men jag håller med lite mer utrymme borde det ha funnits jämfört med standard modellerna. kolla på garaget för fan och säg till vad du tycker om fälgarna jag fixade :D bra eller anus? jag tror svarta fälgar gör sig bra på silver färgad bil |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.