|
|
|
|---|---|
|
Hej, Kylaren på min 518 läcker nere vid expansionskärlet. Jag vet inte om det är kylaren eller kärlet. Kylaren är ny, tyvärr har jag blivit av med kvittot så jag kan inte reklamera den. Går det att täta den på ngt. sätt. Jag måste slå på kylarvätska en gång i veckan för att det skall bli ngn värme i bilen. Tacksam för tips | |
|
När du bytte kylare, byttes också alla packningar? Det är ju några stycken Länk så risken finns ju att nån skadats eller torkat så det läcker. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej VillaRosa, Tack för skissen:) Jag visste inte att man kunde plocka isär kylaren, köpte den komplett. Nästa fråga blir då om det är svårt att pplocka av expansionskärlet, felet kan ju som du säger vara en packning som är kass. Det lutar ju åt O-ringen nr. 14 |
|
| Är de oringen 14 till nivågivaren, behöver du ju bara skruva ur den och byta o-ring. Endera tömmer du kylaren eller så försöker du vara snabb och plugga för medan du byter så behöver du kanske bara fylla efter med några dl kylvätska. Kolla så att det inte är tätning pos. 3. Det är väl inte så troligt när du bytt alltihop, men det hkan ju vara värt att kolla genom att torka torrt och kolla när trycket byggs upp. Behöver du ta loss kärlet skruvar du ur skruven pos.6 samt tar bort på fyllningslocket så går det att lyfta på allt. | |
|
Helgen är räddad |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.