AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.396

Gör X-S pipe stor skillnad på ljudet ? m3 e46

Undrar om man kör med Tex supersprint dixie gruppm slutburk och sedan sätter på X och S pipe raka rör ingen katt etc. Blir det någon märkbar ljudskillnad smat kommer man känna någon skillnad ?
Menar du mot orginal? I så fall kan jag säga att det är STOR skillnad på ljudet. Prestandan vet jag inte exakt vad det gör utan kattar. Men mints 20 hk borde det ge tycker jag. Fast jag vet ärligt talat inte. Bara något jah har för mig att jag läst någonstans..

Du kan söka på ex: "avgas M3 E46" så kommer det upp ett gäng diskutioner du kan läsa....finns hur mycket som helst....

M.V.H
Dennis
okej.. tack.. asså om man redan kör med spupersprint slutburk. Blir det mycket anurlunda då om man bytar mellanrören ?
Nu tror jag ju bara igen.....men att det skulle låta mer efter att bytt ut mellanrören är jag övertygad om.... Som sagt: testa sökfunktinen..

M.V.H
Dennis
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Ger inga 20 hästar..

Blir betydligt mer ljud och en satans massa resonans inne i kupen..

Jag hade mina mellanpipor på i 20 mil sen åkte de av och såldes

Henrik
Okej kan tänka mig att resonansljudet drar sig in i bilen !.

Samt testa sökfunktionen inget konkret svar vad jag hitta iaf !
Jag körde med Supersprints racekattar, Supersprints x-pipe (den med en liten ljuddämpare) och Borla's slutburkar. Ljudet var helt underbart, men inte för högt varken ute eller inne i bilen.
Med det tunnare godset i Supersprints rostfria rör i jämförelse med original så blev ljudet betydligt råare. Utan racekattarna och den lilla dämparen på x-pipen så tror jag att det hade blivit för bullrigt, framför allt inne i kupen. Skulle nog undvika raka rör.

Förutom den lägre vikten så kunde jag i alla fall känna att bilen varvade ut betydligt bättre på höga varv. Blev ett helt annat klipp på toppen. Jag tvivlar i alla fall inte på Supersprints plottar på deras hemsida.

Länk
Okej.. då kan jag tänka mig mycket huvudvärk efter någon timmes färd =) och mycket vibrationer =)haha
Hadde ss race komplett på min innan från grenrör och det blev ett klart dovare ljud med org kattar och vassare, högre med raka rör men det låter helt underbart vid fullt på drag..

MVH John

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.