AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.341

Vad tror panelen om denna 325iA?

al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Vad tycker ni om denna Länk? Ska åka och titta på den imorgon. Huv och baklucka är bytt på garantin, fullservad och kvitton på alla inköp. Dessutom så är den servad hos Jocka på gbg´s bilservice vilket enligt mig är ett jädra plus. Verkar också vara en av dom billigaste facliftade 325iA med M-sport på blocket. Tycker ni att jag ska storpruta ifall allt bra?

ha det gött
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
verkar fin!

varför "ska" man alltid storpruta?

kanske är det så att bilen är värd de pengarna om den är i bra skick.
HFR,

1) Därför att det är för dyrt från början
2) Man vill optimera sin egen situation

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Känns som ett ganska normalt pris, men jag skulle nog vilja ha ner priset minst 10´ till för att det skulle kännas som en skaplig affär.
Sålde ganska nyligen en svensksåld 325iT -01 23.000 mil för 66.000:-

HFR, håller helt med simon_en.
När du en dag ska sälja kommer köparna garanterat försöka pruta så mycket det går.

För övrigt är du extra välkommen till mig nästa gång jag ska sälja bil!
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

HFR: en bil är värd exakt så mycket som en köpare och säljare kan komma överens om. Inte vad en säljare tycker den är värd.

simon_en:s punkt 2 föklarar allt.

Mats
BMW CS #5847
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Säljaren påstår att han får 90 i inbyte för den. Jag har precis ringt runt till några bilhandlare i göteborgsområdet o fråga vad dom skulle betala för den om jag kom in med en likadan. Svaren hamnade på mellan 90-95 tusen. Enligt bilhandlarnas gröna lista så står den i 93 tusen i inbyte, så det verkar ju stämma ganska bra.

BjörnB: Din 325 var ju inte faceliftad, inte steptronic och hade inget M-sportpaket, plus att den hade gått 8000 mil till.
Priset verkar okej, kola att den är betald bara.

projektmannen
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om priset känns ok så är det väl bara att slå till? Att pruta på ett pris som redan är bra framstår som lite riskartat då chansen är stor att säljaren vänder sig till någon annan istället.

//Lövet
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Björn> Gärna :) "har du nån M3 E30 i mint cond du kan sälja för 50k? Eller en E39 530i med under 15k mil för 35-40k?"

--

ursäkta om jag var otydlig, det jag menade var "prutande för prutandets skull", inte just det specifika objektet ifråga.

"Tycker ni att jag ska storpruta ifall allt bra?"

jag tycker att man istället ska "storpruta" ifall allt INTE är bra. varför lägga ner tid på något som har fel pris även i förutsatt skick?

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
de gånger jag har sålt bil har köpare självklart prutat, men det har alltid varit pga av motiverade "defekter".
de som kommit med "åh, jättefin bil verkligen, men jag tycker den är 40k för dyr, har inte pengar du vet..osv" har jag bett motivera sitt låga bud eller fundera över att kolla på ett billigare objekt.

men trots detta vill jag säga till spekulanter med några månadslöner i näven: Ge inte upp!, världen är full av desperata, kapitalbehövande torskar! Pruta så hårt du kan, och lite till! :)
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
nyfiken, hyr var bilen? Blev det affare?

Mvh
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
alex22,
"BjörnB: Din 325 var ju inte faceliftad, inte steptronic och hade inget M-sportpaket, plus att den hade gått 8000 mil till."

Korrekt, menar heller inte att den ska kosta 66´. Steptronic drar knappast upp värdet när det gäller 3-serien. Min var en touring som definitivt kostar mer än en sedan. Men som du skriver M-paket, face-lift och milen är stora plus för "din" bil. Men summa sumarum gör det den inte värd runt 35´ extra tycker jag.

HFR "Björn> Gärna :) "har du nån M3 E30 i mint cond du kan sälja för 50k? Eller en E39 530i med under 15k mil för 35-40k?""

Ska kolla lite vad jag har... ;) Annars skulle kanske en pedantskött fulldokumenterad SAAB 900SE -95 11.000 mil för 25.000 passa till vintern?

Visst kan man köpa bilen för utsatt pris (det har jag också fått göra några gånger) men att inte ens försöka pruta först känns rätt långt borta för mig.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Björn> Tack!, men nejtack, saliga Saabar har jag så det räcker :)
och sen är ju vintern = RWD-säsong.
530 e39 för 35-40k du då tar jag också en sån....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.