|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Skrik till när om du vill jämföra med m5a som också är lite trimmad :-O) |
|
|
540is Grejen med folk som trimmar saab eller volvo är att dem HELST vill köra mot orginala M, RS eller AMG sen vill dem gärna skryta hur deras moddade saabar och volvosar för typ allt mellan 100k-300k kör ifrån en orginal m5 e39. Men kommer det en trimmad m5 e39 och utmanar, då är det inte kul längre. Gäller förstås inte alla saab och volvo ägare, men dem flesta :) |
|
| Finns väl en anledning till att bilar med 300+ hk "oftast" har bak eller 4-hjulsdrift. | |
|
SAABèn i tråden ägdes av en Fd kollega till mig innan nuvarande ägare köpte den. Att den går bra råder de inga tvivel om, men 7???? billängder mot en frisk M5 E39??? hmm njaee... Några 400 hästar är det nog inte då en annan polares BSR 315hk 850 åkte så gott som jämt med den. Dock är det nerplöjt MKT pengar i den under min Fd kollegas ägo såsom växellåda, turbo, koppling, mm mm. Min Fd kollega köpte bilen osedd. Han satte in stålar på kontot och när han skulle hämta den va den väl inte direkt i de skick de stod i annonsen... Inte så smart av honom direkt. De lustiga va att de i den annonsen stod att den va bänkad till 400+hk nånting, men varken den turbo eller de spridare som då satt på skulle räcka till den effekten. Bilen va även mkt sliten i lack vilket nu är åtgärdat efter omlackering. Ordet "torque-steer" får även det en helt ny innerbörd efter att ha åkt med ett par ggr:) Hoppas du får ett enklare och framförallt billigare bilägare än min Fd kollega Claes hade:) |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Med hård körning på bägge bilarna kan du räkna med motorrenovering var tusendemil dessutom låda koppling med jämna mellanrum på saaben. M5an lär klara sig med ett kopplingsbyte. |
|
BjörnB: Volvo 740 råkar vara bakhjulsdriven. Länk |
|
|
Här finns en saab som sätter m5 e39 på plats, i de högre registert :) Länk Länk |
|
|
"BjörnB: Volvo 740 råkar vara bakhjulsdriven." Visst, har jag påstått nåt annat? Jag menar att en Volvo 740 lättare får sladd på tex våt asfalt än en M5e39 med påslagen DSC. |
|
|
Och alla stirrar sig blinda på effekt och vrid men vid ett vardagsmöte på en kurvig väg så får Saaben hälsa hem om inte den i M5 är ett blåbär förståss. Har nämligen åkt 9-5 aero bsr och blivit besviken hur vek hela karossen är...krävs mycke modifieringar om den ska skaka av en E39 M5. gb |
|
|
"Och alla stirrar sig blinda på effekt och vrid men vid ett vardagsmöte på en kurvig väg så får Saaben hälsa hem om inte den i M5" Men om det är en rak sträcka,vad händer då?Alla vägar är inte kurviga |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.