|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt första inlägg här på forumet. Har precis skaffat mig en underbar 525i touring -01 . En E39 facelift alltså. helt underbar bil:) Finns bara ett problem med den och det är att glasbakluckan (alltså inte hela bakluckan utan bara själva rutan) som går att öppna den stänger inte sig. Ni vet den där sista biten som sker elektriskt, där den liksom drar till sig. Det funkar inte så rutan stängs inte helt. Sen så funkar inte heller bakrutetorkaren, min första tanke är ju då att detta hänger samman. Kan det t.ex vara motorn som är sönder? För jag misstänker då att det är samma motor till torkaren bak som sköter glasluckans stängning, stämmer det? Hoppas ni förstår mitt inlägg och kan hjälpa mig:) . Lite störigt att bilen visar att bakluckan ej är stängd samt ger ifrån sig ett pipande ljud varje gång jag startar och kör iväg. mvh daniel | |
|
Glasluckan har inte den funktionen. Den får man trycka till själv så att den låser. Om inte luckan tätar kan man justera öglan på lucklåset genom att skruva in den ett varv eller två. Torkaren kan ha kärvat ihop. Det är vanligt. Öppna glasluckan (då frikopplas den från motorn. Ta sedan tag i torkararmen och vrid den för hand. Den skall gå lätt. Om inte går det att ta isär det hela och putsa och smörja lagringen. Se till att torkararmen står rätt när du stänger glasluckan igen så att tappen träffar spåret i motorn. Ev. kan det vara ett elfel då det är vanligt med kabelbrott vid gångjärnen på bakluckan. |
|
| men luckan stängdes helt innan och sen sluta det fungera. | |
| den där öglan på glasluckan går ju inte att rubba.. :( inga andra tips? | |
|
Ingen som kan hjälpa mig? vet inte alls vad jag ska göra.. Det med torkararmen har jag fått kläm på men glasluckan vill inte bli stängd. Alltså den går in i låsläget men är mellanrum o står o slår när man kör. Plus att bilen varnar för att luckan är öppen. |
|
|
Pos.8,9 Länk Kolla så att låsöglan sitter fast. Eller att pos 11 sitter korrekt monterad. Det verkar som om något rört sig. |
|
| tackar:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.