|
|
|
|---|---|
|
Hej Basljudet från stereon har jag saknat ända sedan jag köpte den här bilen. Är orginalsystemet dåligt i alla E39 eller finns det någon med orginal baslåda? Funderar på att installera en baslåda. Vill dock inte fylla bakluckan med en massa högtqalare... På micro säljer dom en sån platt sak som man kan ha under förarstolen, någon som testat den varianten? Hur har ni gjort för att få mer bas? | |
|
Som jag sagt tidigare, sök så finner du svaren på din fråga. Svar: rekommenderar att du ställer in en aktiv baslåda, kopplar antingen högnivå eller lågnivå. Den aktiva lådan för placering under stolen den får inte plats. Lycka till. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Hej! Upptäckte igår att vi har en en baslåda i vår E39T. Sitter på högersida i bagageutrymmet (ovanför batteriet). Är det något som man kan byta ut mot ngt bättre, som det är nu märks det knappt att den finns där. |
|
|
ok. Det finns alltså inget annat alternativ än att fylla bakluckan med högtalare? På den här punkten var faktiskt min 9-3 bättre..den hade superbra ljud utan stor låda i bagaget. |
|
|
Jo visst finns det "bilar" som har bra ljud, ljudet är ju som smaken väldigt olika. Man talar generellt om att BMW har dåligt ljud i sin grundmodell, nu tillhör inte jag de utan tycker ljudet är bra. Har dock satt in en aktiv bas i bagageutrymmet och den gjorde ett rejält lyft för ljudet, dvs basen. Tillhör de utdöende släktet som gärna lyssnar till country och lite annat dansvänligt så jag är väl diskvalifiserad från att uttala mig om ljudet. Dock kan man byta ut högtalarna så att även ljudet i BMW blir efter din smak, dock är det ngt som du själv får försöka lösa. Kolla i den del av forumet som belyser just ljuddelen. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.