|
|
|
|---|---|
Transocean |
Finns det någon annan passande BMW-torkararm man kan montera på förarsidan? Jag vill använda vanliga torkarblad även på vänstrasidan. Har alltid bytt endast gummit men nu finns det liksom ingen spänst kvar i torkarn så jag tänkte byta till en arm som tar vanliga blad. Vet att Mugge monterade Flatblades på sin E34, men eftersom jag har 3 helt nya 24" blad liggandes så känns det lite dumt att besöka Biltema om man eventuellt skulle kunna hitta en passande "vanlig" arm på skroten? Någon som vet vilka modeller inte har den "felkrökta" vänsterarmen? |
Transocean |
Är torkararmen på en tidig x5 "rättkrökt"? Kanske en sådan skulle passa? Hur lång är bladet på en x5? |
| Mitt råd är att du köper rätt torkararm till din E34 antingen från en skrot eller ny från BMW för så dyra är dom inte, istället för att hålla på och mixtra med torkararmar från andra modeller som förmodligen inte passar vare sig i infästning eller storlek. | |
Transocean |
Jo, men läste du hela frågan? Jag vill alltså köra med vanliga blad (samma som vi har på högersidan). |
| Kör med vilka armar du vill | |
|
Blev det någon lösning på detta? Torkarbladen är ju svindyra! Jag funderar på att byta bil istället för blad... Eller är det någon som vet var man får tag i billigare? Eller skall man kanske såga av den och svetsa fast den åt andra hållet? Vad är det för metall i pinnen tro? |
|
| På min 540 satt det en liten adapter som gjorde att man fick på vanliga torkarblad, ingen aning om vart den är köpt men det finns uppenbarligen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.