|
|
|
|---|---|
|
Är Mobil 1 5-50 bra till en e-36 eller vad tycker ni? Har tidigare kört på Castrol STX. | |
|
Det går alldeles utmärkt. Troligtvis finns det lika många åsikter som användare på detta forum... Sök gärna på något gammalt inlägg så slipper vi ytterligare en "jag tycker det och den tycker så" (brukar inte leda till så mycket fakta eller upplysning) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Mobil 1 är en bra olja! Vilken olja som är bäst har diskuterats i ändlösa diskussioner på åtskilliga motorrelaterade forum så även här! Så länge du håller dig till de stora/kända märkena (Mobil, Castrol, Valvoline etc) och de viskocitetsklasser, ACEA-klasser och API-klasser som BMW rekomenderar är det bra oljor. Slutsats=Du kan utan problem använda den olja som du tar upp, det var den oljan som BMW själva rekomenderade sina verkstäder att använda för ett par år sedan innan F1-sponsorkontraktet med Castrol började. Mvh |
|
| Vad fint då ska jag handla den. | |
|
Statoil har åxå några bra oljor tex F1,den e BMW-special-oljegodkänd.Oljan som de har under e oxå specialoljegodkänd o uppfyller även de strängaste/nyaste normerna,API-SL.... |
|
| Jag kör på Mobil 1 5-50, dels för att jag får tag i den relativt billigt och dels för att den är med på "BMW long life list" och det är bara dom bästa oljorna som finns med där. | |
jp montoya |
köpte 4 l igår för 279 kr finns väl ingen anledning att inte köpa så bra olja till detta pris ! mv hälsningar The face of fear |
| Precis så resonerar jag oxå, jag fick tag på 4l dunk för 250:- och enliters för 70:- om jag inte minns helt fel. Köpte på klubben för volvoanställda här i Skövde. Kostar väl nästan det dubbla ute i handeln. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.