|
|
|
|---|---|
| Hej! Magasinet i cd-växlaren går inte att få ut och på displayen står det "no disc" trots att det är fullt. BMW har fixat det en gång och påstod att de bytt nån fjäder i växlaren. Någon i panelen som varit med om samma sak? Hur kan man manuellt få ut magasinet? Måste man ur med hela växlaren? Tacksam för svar. | |
|
Jag råkade ut för samma sak på min cabbe för ett par år sedan. En polare har en likadan spelare så jag kopplade in hans för att se om allt var som det ska fram till spelaren. Alltså inga kabelbrott eller liknande. Hans spelare funkade så jag satte tillbaka min. Döm om min förvåning när även den fungerade igen! Den behövde förmodligen bara "nollas" eller liknande men det hjälpte inte med resetknappen som sitter innanför luckan. Min spelare har fungerat prickfritt sedan dess. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Min gamla tråd i ämnet. Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Min fasnar titt som tätt också. Trycker man på knappen så bara knackar det lite i den sedan händer inget mer och på displayen står det "no disk". Jag brukar lösa det genom att banka skiten ur den =) Bankar hårt en tre fyra gånger sen trycka på knappen igen och då brukar den oftast hoppa ut! Men detta är kanske inget man ska rekomendera hehe |
|
| Ok, tack för tipsen. Det blev till att plocka ur växlaren och skjuta tillbaka den hembrända skivan som bara var halvvägs in i magasinet. Det verkar vara just det hembrända som ställer till det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.