AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.131

Navigation/ radio problem !

rg
41
rgfager
BMW 520i -00
Har köpt en 520i -00, E39, med Navigator och radio/cd. Navigatorn (cd 2003) hittar inte min position. Cant find current possiton, står det i displayen. Varken radio eller cd funkar. Har kollat säkringar i bilen 3 st, och en i bagaget på radiodelen, men inga fel på dom. Någon som har förslag?

rg
41
rgfager
BMW 520i -00
Tack för svaret, men det har jag gjort flera gånger, men tyvärr inget resultat.........

rg
41
rgfager
BMW 520i -00
Vågar man ta ut hela radio och navigatordelen, och mäta spänningen?

rg
41
rgfager
BMW 520i -00
Varken CD, kassett, eller radio funkar. Radion skall väl visas i displayen där navigatorn visas? Skall kolla säkringar som enligt din länk skall finnas vid batteriet. Tack för alla svar k1mzo :)

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Är det möjligtvis så att bilen uppgraderats till Navigatorläsare MK3
eller DVD version MK4?
(Dessa enheter har enbart 1 lysdiod, de äldre hade 2st)

Fanns felet när du köpte bilen?

/Andy
rg
41
rgfager
BMW 520i -00
Har precis ringt killen jag köpte bilen av, ( obs pålitlig kille) och han hade tydligen brutit strömmen. Den har funkat 100 % fram tills dess. Ingen uppgradering eller dyligt är gjord. På NavigatorCD.n står det 2003:1. Har radion/cd och Nav. något samband? Fick svar från BMW att göra den strömlös 16 min. men det hjälper inte........

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Ok, det är ett kännt fel att gamla kartskivor och gamla NavOS kan orsaka detta (kan dock även vara andra fel tyvärr). Uppdatera till en kartskiva nyare än 2005 samt senaste NavOS.

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.