|
|
|
|---|---|
BONO_ONE |
Jag har ett glapp i rattstången. Finns det någr bra tips på typ ett felsökningsschema? Tacksam för svar... BOBBO |
|
Du kan iaf börja med att kolla muttern som sitter nedanför rattstången nere vid pedalerna...Kan ha lossnat något. Mvh janne. |
|
rsarits |
Inte alls ovanligt att styrsnäckan glappar på E28, inte mycket att göra, jag har glapp i min, det går ej att justera bort om det beror på slitage, återstår renovering viket jag hört inte är något man gör hemma, alt. utbyte vilket kostar skjortan Micke |
|
Det Kan bara vara själva muttern nera vid rattstången som lossnat lite,då blir det samma symptom som att styrväxeln har blivit glapp/nersliten=billigt isf :) Ang. justering av själva växeln så går det att spänna på lite om man vet hur man ska göra. I värsta fall(läs spännt för mycket) så blir spelet ute vid "kanterna" för litet(iom att det INTE är så slitet där) så att "rattåtergången" uteblir så du får slita tillbaka ratten =inte bra. Men som sagt är den rejält sliten så då är det "bara" att inhandla en ny/fräsch beg.eller renovera.. Mvh janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.