|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ni som eftermonterat motor- och kupévärmare på 328 e46 -99 el dyl. Hur har ni dragit intagskabeln samt grenledningskalbeln? Själva kontaktvärmaren är på plats, vilket var sommarlätt. Men jag blev osäker på vilken sida jag ska dra intagskabeln. Måste man lossa fronten för att komma åt eller? Kändes tungt att komma åt att fästa intagskontakten då det är rätt trångt mellan kylaren och fronten... kanske lättare underifrån? Vidare in i kupén antar jag att man kan gå via "batterilådan" till vänster (sett framifrån). Nån som vet om man kan använda genomföringen som finns längst ner till vänster i detta utrymme, det verkar vara plats där för ytteligare kablar i alla fall. Denna genomföring borde ju leda in bakom hanskfacket som det ser ut? Alla tankar tips och funderingar är välkomna. Jag har sökt och läst de trådar som behandlar ämnet. A brilliant mind trapped in the brains of an idiot. | |
|
Monterade i helgen. Jag satte min intagskabel på vänster sida om regskylten (vänstersida om du står framför bilen). Sen gjorde jag ett hål och drog uppkablen vid strålkastaren och därefter in till "batterilådan". Sladden in i kupen drog jag in genom det ovala hålet som sitter till höger om den stora röda strömkablen. Du får skruva bort handsfacket för att komma åt inifrån. Handsfacket sitter med 5st vanliga stjärnskruvar. Själva "insticksdosan" satte jag fast strax under själva inredningen i mattan. Jag kan fixa lite bilder imon om du vill. MVH |
|
|
Dubilidu: Tack för svaret! Det vore kanon med lite bilder :) Blev tveksam på vart jag skulle borra i fronten... vill ju ogärna sätta det hålet fel :) Kom du åt med handen att dra åt själva kontakten i fronten? eller lossade du fronten? A brilliant mind trapped in the brains of an idiot. |
|
|
jag monterade kablage och uttag för värmare i helgen.. klippte upp lite i plastgallret som är under reg.plåten, tog 2 st lexanbitar på vardera sida om intagningskontakten, som förstärkning.. installation syns knappt om man inte kryper framför bilen. |
|
|
Lånar tråden lite grann. Har en M50-B25 jag skulle vilja montera motorvärmare på. Är det utanpåliggande eller frostplugg som gäller för denna motor? Hur stor är skillnaden i effektivitet mellan de två olika? Tack på förhand! Mvh/Adson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.