|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en uppsättning fälgar till min 520i Touring här på börsen. Fälgarna är 17" och hade suttit på en E39 tidigare så jag tänkte att det var nog lugnt. Vad varken säljare eller köpare tänkte på var bredden, det är 9J och det är okej till sedan men inte till touring där maxbredden är 8J enligt instruktionsboken. Jag pratade med BMW-verkstaden härstädes och han trodde efter att ha funderat ett tag att det kanske går med lite tur, men se tur har man inte alltid ;) Bak tror jag att det funkar men fram tar innerkanten av fälgen i stötdämparen, specielt på vänster sida. Kan man montera dem med spacers så att de går fria från stötdämparen eller blir det till att köpa andra fälgar? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kör med 5mm spacers. Mvh Patrik |
|
Skönt att höra :D, så det räcker med 5mm? Skall åka ner till någon däckfirma imorgon, hoppas dom har sådana hemma, eller finns de på Mekonomen också (skall kolla under kvällen) ? |
|
|
Tänkte bara meddela hur det gick :) Jag hade, visade det sig, bara tittat på en fälg och det var en 17" 9J. När jag monterade hjulen på bilen visade det sig att det var 2 fälgar som var 9J och 2 som var 8J och jag hade råkat få ett hjul med 9J och ett med 8J fram. 9J var som sagt för breda fram men bak går det bra :) |
|
|
Åh, så du hade alltså tur ändå? ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Jo, det var himla skönt när det löste sig så smidigt. Det kändes nästan som dumstruten växte ut eller som man var till allmän förnöjelse, men det bjuder jag på :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.