|
|
|
|---|---|
|
hej. har en bmw 525i -95 som glappar i styrningen och skulle villja veta vad de kostar att byta på bmw verkstad eller om man kan göra det själv? tacksam för all hjälp jag kan få. | |
|
Jag hade en 525 -95 som jag bytte på för sex år sen. Jag skrev ett inlägg här om det, använd forumets sökfunktion (sök på "styrväxeltips") eller se: Länk Är du säker på att det är styrsnäckan som är dålig? Har du provat att dra åt justerskruven på befintlig styrsnäcka? En fabriksny styrväxel är för dyr, och de du hittar på skroten kan vara lika slitna som den du har. En utbytesväxel kan vara en vettig medelväg. Se till att du får en med servotronic om du har det på din bil. Jag höll på ett par timmar med bytet. Jag hade inte gett mig på operationen själv. Som tur var hade en vän till mig tillgång till pelarlyft, nödvändig erfarenhet och andra bra-att-ha-grejer. Om du inte gör det på verkstad behöver du en bra verkstadshandbok och hjälp av någon som vet vad han gör. Vissa steg är lite kinkiga, man ska bland annat ut med airbagen, och glöm föralldel inte rätt åtdragningsmoment på muttern som gör att ratten sitter ihop med framhjulen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.