AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.152

köptips 525, 523 eller 325

gl
14
glennevert
316i Compact -95
Hej.
Är sugen på att byta bil och tänkte slå till på en bmw denna gång.
Jag har fastnat för en 525 eftersom dessa ligger lite lägre i pris generellt sett än 325. Jag har tänkt att lägga ut ca 20-30k på bilen och spara 5-10k som reperationspengar.
Jag har läst en det på forumet om olika modeller och motorer som sitter i de. Mina krav är att bilen skall ge mig lite körglädje samt att det inte skall krångla onormalt mycket. Ett problem är att jag kan för samma pengar få en 523 från 97 men då utan kjolpaket, skinn osv.
Det jag undrar är skall jag satsa på en äldre 525 med skinn, kjolpaket osv eller rekommenderar ni en nyare men mindre utrustad bil?
Mvh Mikael

ga
201
gagge66
540iA -99
Hejsan. Pratar vi E34 eller E39 5-serie? Jag skulle iaf föreslå 5-serie före 3:an. Mer bil tycker jag. Har själv haft en 523 -97:a. Den gick mkt bra tyckte jag, och inte så törstig. Jag hade inga problem med den bilen. Det är ju en 2,5 liters motor i den också. Och det ska tydligen vara mer än de 170 hk som BMW anger! Klart bra val tycker jag. Mkt för pengarna!

Hälsn gagge
gl
14
glennevert
316i Compact -95
jag hade tänkt e34 5 serie men frågan är om jag istället skall satsa på en e39, tror att jag får mindre utrustning för samma pengar men istället blir det en nyare generation.
Är det någon större skillnad mellan e34 och e39 om man tänker på kvalité, komfort osv?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.