|
|
|
|---|---|
Grusse |
Jag har köpt en S62 motor, komplett med kabelhärva till motorn, styrbox DME, EWS & nycklar med tändningslås. Jag trodde att det var allt som behövdes för att få igång den, men jag hittar inte någon kontakt för EWS boxen på motorns kabelhärva? Så jag undrar om det är en egen kabelhärva till EWS:en som går att köpa lös, eller är jag tvungen att köpa en kabelhärva från en hel bil och skrota allt annat från den och bara spara EWS delen? Finns det kanske något annat sätt? Men kravet är att inte byta till ett annat styrsystem, utan jag ska ha igång den med orginal styrsystemet. |
Grusse |
Motorn är tillverkad 2001, men jag vet inte om det skiljer något mellan årsmodeller? |
|
Har för mig att det finns flera varianter på EWS, läs denna tråd: Länk Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
EWS är som andra moduler ansluten och kommunicerar med DME via bilens K-buss ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Grusse |
Är det någon som vet om den 40-poliga kontakten till DME boxen finns att köpa ny från BMW? Eller någon som kan titta på kontakten om det står något art.nr på den? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.