AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.088

hård bromspedal hela tiden

ro
4
robert74
530 -93
hej,har ett problem med bromsarna.dom är helt stumma även när jag har startat bilen o när jag kör ,får lov o stå på bromspedalen för att kunna sakta in ,så nu vågar man inte köra med bilen .nån som har nåt bra tips vad det kan vara för fel.
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
De måste ju va nått som gör att den inte slätter trycket när du startar. Kollat bromscylindern? Och att oljenivån är rätt.

Beemer 4 Life!
ro
4
robert74
530 -93
jag besiktade den nån vecka innan det här började o fick inga anm på nåt med bromsarna,tycker dom borde sett nåt om det var nåt med cylindern.eller ser dom inte det.har kollat nivån på oljan o den är vid max strecket.den har gjort så här förut nån gång men sen har det släppt.nu är det hela tiden,har funderat om abs-en har pajat,men vet inte riktigt hur ja ska kolla det.
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Hade liknande problem på min fd. E34. Då var det insugspackningarna som hade gått. Det går ju en liten slang från backventilen på bromsservot till insuget. Det bör ju i och för sig höras om insugspackningarna är dåliga.
Ta startgas och spreja runt insuget med motorn på tomgång, om varvtalet ökar så har du läckage.

Mackan
ro
4
robert74
530 -93
okej.ska kolla upp det.tack så mycket för svaret.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.