|
|
|
|---|---|
| hej,har ett problem med bromsarna.dom är helt stumma även när jag har startat bilen o när jag kör ,får lov o stå på bromspedalen för att kunna sakta in ,så nu vågar man inte köra med bilen .nån som har nåt bra tips vad det kan vara för fel. | |
|
De måste ju va nått som gör att den inte slätter trycket när du startar. Kollat bromscylindern? Och att oljenivån är rätt. Beemer 4 Life! |
|
| jag besiktade den nån vecka innan det här började o fick inga anm på nåt med bromsarna,tycker dom borde sett nåt om det var nåt med cylindern.eller ser dom inte det.har kollat nivån på oljan o den är vid max strecket.den har gjort så här förut nån gång men sen har det släppt.nu är det hela tiden,har funderat om abs-en har pajat,men vet inte riktigt hur ja ska kolla det. | |
|
Hade liknande problem på min fd. E34. Då var det insugspackningarna som hade gått. Det går ju en liten slang från backventilen på bromsservot till insuget. Det bör ju i och för sig höras om insugspackningarna är dåliga. Ta startgas och spreja runt insuget med motorn på tomgång, om varvtalet ökar så har du läckage. Mackan |
|
| okej.ska kolla upp det.tack så mycket för svaret. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.