|
|
|
|---|---|
|
Tjena.Ny här. Behöver hjälp med mitt bygge om tips o råd. -Så här ser det ut: E30 Im med 327 vev,288 grds kam,smått portad topp,extractor,lättat svänghjul,ställbart kam drev,bytt spridare,viktat o balanserat stakar o vev,ned frästa kolvar 1.5mm(inte helt rakt av utan som orginalets utseende) med ventilluttag,dubbla org packningar,allt renoverat o nytt,535lmm,Unichip,E85. (225 hk) -Det här har jag kört med i två år utan problem.Nu har jag dock köpt på mig en Rotrex kompressor...(sp30 94) Tänkte mig fortfarande köra på E85 och vill ej riva motorn igen och stoppa i 320 stakar. -Vad tror ni? Funkar det med mls packning? Räcker kam rem till med mls?Vilka Spridare behöver jag? Vilket Komp ska jag ligga på? Eller spricker min ide med mls packnings plan helt? | |
|
Björn!!! Va har vi sagt om kompressor... Inte innan ja hunnit köpa ja oxå.. ;) Ställ frågan på ppfs sida oxå (pure-pf.com) finns outtömlig kunskap på överladd!! Lycka till iaf! Ska bli intr o följa.. Lägg gärna upp en projekttråd på nåt forum så man får inspiration till sitt eget! :) |
|
|
Ha ha tjena ;) har inte blivit medlem där än.. dom ska väl godkänna först.. läste där lite igår men man får ju sålla mellan raderna... men ska lägga in där sen... Vi får se vad som händer..ha det gott så länge |
|
| Kan ta allt ifrån nån timme till veckovis om man har otur.. :S Sålla får man alltid göra men bäckis, bmwandreas, peppe o pelko kan man lita på iaf :) Sitter just nu o kikar på turbokit på ebay men får väl se va d blir.. Har ju ett projekt till som e på ingång :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.