|
|
|
|---|---|
|
Bmw E32 90 Ac-fläkt död i längre tid orkande inte fixa den. Sen fick jag en ryck och köpte en ny på skroten den fungerar inte heller? Jag har kollat på säkringarna allt verkar ok. | |
|
Är det extraelfläkten framför kylaren du menar? /Mats J |
|
|
ja |
|
|
Det sitter ett "lågfartsmotstånd" som kan ha pajat, så fläkten bara går när det är dax för fullvarv. Har du förresten kollat att fläkten funkar direkt på ett bilbatteri? /Mats J |
|
|
Hur menar du fullvarv ska den inte gå igång vid 90c? Ska testa den på en bilbatteri imorgon. |
|
|
Extrafläkten skall gå igång då du sätter på AC:n /Mats J |
|
|
Det gör den inte. Finns det någon relä som man måste byta? Och vilket |
|
|
Ooh Alpina B12 -90 jag dräglar. Min dröm bil. |
|
|
Hej, har samma problem på min 750 -88, ac-fläkten startar inte alls, har provat med 12v batteri direkt på fläkten och den startar hur fint som hellst. Vad kan felet vara? /Daniel |
|
| Provade du med 12-volten över motståndet? | |
| Ja | |
|
Kollat säkringar och relän? Mvh |
|
| Det är två givare som skall vara OK också. Tempgivare med två lägen för kylvattnet, 91 resp. 99 grader, samt tryckgivare för AC'n som slår över vid 18 bar. | |
|
kan ju vara värt att kolla relät, vart sitter det? förövrigt funkar ac kanon, bara fläkten som aldrig går igång, lite jobbigt när de är varmt ute och motortempen börjar rusa iväg vid kökörning:( |
|
|
Lite sent inlägg kanske men det var givaren i kylet som va boven:) mvh Daniel |
|
|
Rom byggdes inte på en dag, så bättre sent än aldrig *S* |
|
|
Jag har sålt bilen äger just nu en Ford Thunderbird SC -89 "Kompressor", och ska kanske byta den mot en Jaguar XJS V12 -88. Mvh/Patrick |
|
| Vad va felet på din fläkt då? nyfiken:) | |
|
Jag bytte ny A/C fläkt, relä och säkring. Mvh/Patrick |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.