|
|
|
|---|---|
|
Vet inte om de är rätt avdeling å fråga om detta men ja chansar på det... Hur mycket skulle de kunna kosta å lacka om halva höger sidan på bilen? alltså från bakre delen av framdörren tillbaklyserna...det är en kupé ja har...!! | |
|
Skulle tippa på 3-4000 tusen kanske mindre.En hellack ligger väl på ca 12000 Min 325 Coupe e snart klar från lacken(hellackering).Kostnad 15000(exkl moms) inkl. montering av M-front,M-Bakkjol samt M-speglar o ögonlock... |
|
| Tror du de kostar så mycket som 3-4000 för att lacka typ 1,5*1m? | |
|
Kan nog bli billigare, beror på om det är metallic eller ej samt hur det ser ut där (rost, bucklor etc.). Förarbetet kan du fixa själv då blir det också billigare så att lackeraren bara behöver blåsa på färgen. Jag lackade två dörrar in o utvändigt på en sierra för ett par år sedan för 1000:- iofs var det svart. Mvh Jens |
|
|
Precis som JN säger så är det förarbetet som kostar....själva lacken e inte dyr,men taskigt underarbete = dåligt resultat |
|
|
BMW i Bollmora tar ca 6000 kronor för en hel sida. Mvh Johan |
|
| Ja har ingen metallic lack,det är bara vanlig delfingrå lack...och sen tänkte ja göra förarbetet själv,ägaren innan mej har sprayat me en helt annan färg så de ser hel dumt asså,därför vill ja lacka om....men ni tror runt 1000 lappen då? | |
|
Är inte delfingrå en metaliclack? Den heter väl just delfingråmetalic? önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
| är inte säker på om det är metalliclack eller inte,ser i alla fall inte ut som det,men de kanske är en metalliclack....hur mycket skulle de va i skilland på pris på en lacking om de är metalliclack än att de inte är det?? | |
| Delfingrå är en metalliclack!.. Har för mig att metallic brukar va nästan dubbelt så dyr som vanlig lack! | |
|
jag lackade om vänster dörr + v/h från dörr till ljus och höger från dörr till bakljus.. hehe... svårt att förklara kanske. Allt gick på 3500:- hos jp i västerås. |
|
pjotor. |
2500-3000spänn |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
"SVART" färg brukar vara billigare än grå:)). mer än 2500 för ett perfekt jobb är för mycket. MVH Hasso |
| Okej...men 2000-3000:- bör ja räkna me ungefär för min omlacking då eller?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.